De marketeers achter een online campagne die valse nieuwssites gebruikten om hun afslankproducten op basis van Acai bessen te promoten, stoppen met de actie en betalen 1,6 miljoen dollar aan schikkingen. Ook doen ze afstand van hun Porsche uit 2008. De marketeers maakten verschillende websites die onderdeel van legitieme nieuwsorganisaties leken, maar in werkelijkheid advertenties waren.
In de advertenties werden consumenten misleid om afslankproducten te kopen. Volgens de berichten zouden de aangehaalde rapporten bij grote media-organisaties zoals ABC, Fox News, CBS, CNN, USA Today enn Consumer Repports zijn verschenen. In werkelijkheid was alle informatie verzonnen en werden consumenten opzettelijk misleid.
Boete
In totaal ontdekte de Amerikaanse Federal Trade Commission tien campagnes die op deze manier te werk gingen. Eén van de campagnes was het werk van Beony International. De eigenaar, Mario Milanovic, en werknemer Cody Adams, kregen elk een voorwaardelijke boete van 13 miljoen dollar.
De twee hoeven het bedrag niet te betalen als ze meer dan 1,6 miljoen dollar betalen en hun Porsche verkopen. Als later blijkt dat de financiële informatie die de twee aan de FTC gaven niet klopte, moeten ze alsnog het volledige bedrag betalen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.