Door W. Spu: We hebben de laatste tijd nog al last van allerlei toolbars die door de virusscanner niet verwijderd kunnen worden. ...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en hoe lossen jullie het op? Hoe kan de service en het proces gestopt worden zonder een reboot? Het liefst zouden we dit remote willen doen omdat we niet altijd gelijk de gebruikers telefonisch of via de mail kunnen bereiken en er mogelijk data verloren gaat bij een geforceerde reboot.
Wie is "we"? Eigen netwerk of helpdesk?
Voorkomen is beter dan genezen, zeker op het eigen netwerk.
Bij klanten, familie-vrienden-kennissen is het belangrijk te wijzen op zgn. 'good-practices,' deze zijn overduidelijk niet op orde aangezien er toolbars zijn geïnstalleerd...
Bij het (remote) werken aan stand-alone's kan altijd data-verlies optreden, dus eerst alles opslaan, bij voorkeur een herstelpuntje aanmaken en pas dan wijzigingen aanbrengen. Reboots zijn in veel gevallen onvermijdelijk!
Ik denk dat je die processen niet gestopt krijgt omdat er nog browser-processen geladen zijn. Als je de browser nodig hebt / gebruikt voor remote acces ga je het sowieso nooit kunnen fixen zonder reboot.
Mijn advies is Revo Uninstaller
http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.htmlNiet de handigste remote tool, wel de snelste en meest grondige alles-in-één oplossing. Ik gebruik altijd de zgn. "advanced" (4e) optie bij het de-installeren en heb daar nog nooit problemen mee ondervonden.
NB: Hoe je er in je achterhoofd rekening mee dat de oorzaak kan liggen bij freeware (download.com etc.), plug-ins, update's (Java!), maar zeker ook adware/malware? Een grondige scan met MBAM ee/o ADWcleaner zijn zeker aan te raden!
En nogmaals, er zijn zaken serieus slecht op orde bij de betreffende systemen, neem ook dat mee in je plan van aanpak !!!