Aanvallers zijn erin geslaagd om in te breken op het netwerk van Zendesk en daar de gegevens van drie klanten te stelen. Zendesk is een aanbieder van online helpdesksoftware waarmee bedrijven met hun klanten kunnen communiceren. Volgens een verklaring van Zendesk kwamen de aanvallers via een niet nader genoemde kwetsbaarheid binnen, die inmiddels is gedicht.
Uit onderzoek blijkt dat de aanvallers toegang tot de supportgegevens van drie bedrijven kregen die dit bij Zendesk hadden opgeslagen. Vervolgens werden de supportgegevens van klanten die deze bedrijven hadden benaderd gedownload.
Het zou gaan om e-mailadressen, onderwerp van verstuurde e-mails en contactgegevens. Zendesk zegt dat het de drie getroffen bedrijven heeft gewaarschuwd, zodat die hun klanten weer in konden lichten.
Impact
Wie de drie bedrijven zijn laat Zendesk niet weten, maar Wired-journalist Mat Honan, vorig jaar zelf ook slachtoffer van een hack, ontdekte dat het om Twitter, Pinterest and Tumblr ging. De drie bedrijven stuurden allemaal een e-mail naar hun getroffen gebruikers met informatie over de hack.
Er zouden geen wachtwoordgegevens zijn buitgemaakt, maar de bedrijven waarschuwen wel dat de informatie voor phishingdoeleinden is te gebruiken. Om hoeveel mensen het gaat is onbekend.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.