Om ervoor te zorgen dat Facebookgebruikers meer relevante advertenties krijgen zal Facebook voortaan aan gebruikers vragen waarom ze advertenties in hun News Feed verbergen. "Al jaren geven we mensen de mogelijkheid om een advertentie te verbergen, zodat ze die niet meer in hun News Feed zien. We hebben ook naar deze verborgen advertenties gekeken en ze als signaal gebruikt dat andere mensen op Facebook die advertentie misschien ook niet wilden zien", zegt Facbook productmanager Max Eulenstein.
Facebook gaat nu een stap verder door gebruikers voortaan te vragen waarom ze verborgen advertenties niet willen zien en dat als signaal te gebruiken om de advertentie wel of niet aan andere mensen te tonen. Daarnaast zal er meer aandacht worden besteed aan de feedback van mensen die normaal geen advertenties verbergen. Als ze dat wel doen wordt dit als een sterker signaal beschouwd.
"We hebben geleerd dat de reden dat iemand een advertentie verbergt net zo belangrijk kan zijn als het verbergen zelf. Als iemand een advertentie niet wil zien omdat die niet relevant is weten we dat we geen goed werk hebben geleverd en we beter moeten doen", aldus Eulenstein. Daarom vraagt Facebook wat de reden is dat mensen advertenties verbergen, bijvoorbeeld omdat die niet relevant, ongepast of beledigend of spam is.
Bij het testen van de update zag Facebook dat gebruikers die zelden advertenties verbergen door deze verandering 30% minder advertenties verborgen. Volgens Eulenstein zullen adverteerders geen verandering zien in de manier waarop hun advertenties op Facebook presteren. De update zou vooral bedoeld zijn voor advertenties waarover wordt geklaagd en moet ervoor zorgen dat er meer relevante advertenties worden getoond.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.