Als je pas begonnen bent met de opleiding en dit je eerste stage is zal ik er persoonlijk niet te ver achter zoeken waar stage te lopen. Bedrijven zijn nogal terughoudend erin, ze gaan echt niet iemand die vrij weinig verstand van iets heeft aan hun soluties, systemen laten zitten.
Zeker in de huidige situatie kan je maar beter blij zijn met wat je krijgt, een stuk minder bedrijven nemen nog werkelijk stagaires aan.
Of je nou achter de servicedesk zit bij een gewoon bedrijf, of bij een security bedrijf, het maakt vrij weinig uit, veel meer dan de standaardvragen stellen en als het te lang duurt doorzetten naar experts doe je niet, bij een securitybedrijf of bij een normaal bedrijf.
Persoonlijk denk ik dat je er meer aan hebt om in een gewoon bedrijf te werken, dus niet gespecialiseerd, het toont aan hoe de situatie in de echte wereld is, ipv een idiale situatie. Ik denk dat je, met name in je eerste stage met weinig kennis, er beter aan doet in een gewoon bedrijf ervaring opdoet, ipv dat je je blind kijkt in een omgeving wat in het echt vrijwel zelden het geval is.
Je hebt dan voor de volgende stage goede werkervaring opgedaan en in de "echte wereld" de situatie mee kunnen maken, en kun je je mogelijk dan op dat moment specialiseren.
De IT is een grote wereld, en met name als je net begint erin heb je meer voor jezelf een idee hoe het is, zonder enige werkelijke kennis, kortom een idee dat jij hebt over wat het inhoud enzo, dat is waarschijnlijk niet waar en geeft een vertekend beeld. Haal het idee van "ik wil security" uit je hoofd, en leer de omgeving echt kennen, Ik weet niet hoe lang je opleiding duurt, maar het is verstandiger om later echt een richting te keizen, als je van alles wat hebt meegemaakt, en je kennis in ICT een stuk breder is. Pas dan lijkt het mij een goede keuze om echt de keus te maken