De overheid heeft verschillende verbeteringen aan DigiD doorgevoerd om de authenticatiedienst veiliger te maken en DigiD-fraude te voorkomen. Om misbruik in een vroeg stadium te herkennen krijgen gebruikers voortaan per e-mail bericht als er een wijziging in hun instellingen heeft plaatsgevonden. Als zij dit niet zelf hebben gedaan is dat een reden om bij de DigiD-helpdesk aan de bel te trekken. Ook is het nu eenvoudiger om een vergeten wachtwoord te herstellen, maar ook om een DigiD aan te vragen en te activeren.
Het is precies tien jaar geleden dat DigiD gelanceerd werd, de authenticatiedienst waarmee Nederlanders zich bij de overheid kunnen identificeren om via internet diensten af te nemen en allerlei zaken aan te vragen zoals toeslagen en uitkeringen. Inmiddels hebben ruim 11,5 miljoen gebruikers dit jaar al meer dan 110 miljoen keer hun DigiD gebruikt. Dat is nu al bijna evenveel als in geheel 2013. Het kabinet heeft als doelstelling om in 2017 volledig digitaal met de Rijksoverheid te kunnen communiceren of zaken te doen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.