image

Apple stelt deadline voor apps die UDID opvragen

vrijdag 22 maart 2013, 17:21 door Redactie, 0 reacties

Apple zal vanaf 1 mei dit jaar geen apps meer in de App Store toelaten die om het unique device identifiers (UDID) vragen, een unieke code van de iPhone, iPad of iPod Touch waarmee gebruikers zijn te onderscheiden. Op de eigen website voor ontwikkelaars publiceerde Apple gisteren een korte waarschuwing waarin het ontwikkelaars oproept om hun trackingmethode aan te passen.

Voortaan zouden apps gebruikers via de 'Vendor of Advertising identifiers' in iOS moeten 'associëren'. De Advertising identifier is een niet permanente, onpersoonlijke code die het apparaat identificeert.

Advertentienetwerken kunnen hier gebruikers mee volgen, maar volgens Apple hebben gebruikers hierdoor meer controle over hun privacy. Gebruikers die advertentie tracking beperken, wat eenvoudig is in te stellen, krijgen hierdoor geen gerichte advertenties meer.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.