image

Microsoft gaat advertenties met valse sluitknop aanpakken

vrijdag 17 oktober 2014, 09:53 door Redactie, 1 reacties

In de strijd tegen adware heeft Microsoft verscherpte regels aangekondigd, waarbij het onder andere programma's en advertenties gaat aanpakken die een valse sluitknop gebruiken. Een aantal maanden geleden introduceerde de softwaregigant regels voor programma's bij het weergeven van advertenties.

Op deze manier moesten gebruikers meer controle over hun "internetervaring" krijgen. De programma's van softwareontwikkelaars die de regels niet opvolgen worden als adware bestempeld. Eén van de regels stelt dat advertenties op een duidelijke manier gesloten moeten kunnen worden door bijvoorbeeld het woord "Close" of een "X". Sommige softwareontwikkelaars gebruiken de sluitknop echter voor het openen van andere advertenties.

"Dit was niet de bedoeling van de regel en dit gedrag zal als adware worden bestempeld", zegt Microsofts Michael Johnson. Ook programma's die links bevatten die niet direct duidelijk zichtbaar zijn als links zullen voortaan als adware worden gedetecteerd. Als laatste zijn ook "mouse-over links", waarbij het bewegen van de muis wordt gebruikt om een klik van de gebruiker op een advertentie na te bootsen, niet meer toegestaan.

Reacties (1)
18-10-2014, 10:17 door Anoniem
dit hadden ze 10 jaar geleden ook wel mogen aanpassen
zie die rot reclames ook vaak
van klik hier
of kruisje hier en daar en dat klik je er stom genoeg ook nog op
en krijg je op eens 5 websites die opengaan
en meestal zit er ook nogl een virus tussen
en die reclames die je tracken waar je woont mogen ze ook wel eens aanpakken
maar goed dat Microsoft dit nu gaat aanpakken
het begin is er nu eindelijk
alleen jammer veel dingen kunnen snel veranderd worden
maar dit gaat uit eindelijk nog 300 jaar duren voor dat alles wat veiliger word
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.