De politiecommissaris van Londen heeft opgeroepen tot een grootschalige cyberbewustzijnscampagne, zoals eerdere nationale campagnes om niet met alcohol op te rijden en een autogordel te dragen, om zo mensen bewuster te maken van de risico's op internet en wat ze hier zelf aan kunnen doen.
"Er is een schat aan informatie al beschikbaar, maar totdat we allemaal de stappen begrijpen die we moeten nemen om veilig te zijn, blijft het gevaar bestaan", zegt politiecommissaris Adrian Leppard in een column voor The Daily Mail. "Dit houdt in dat we scholen, bedrijven en individuen moeten bereiken en ze moeten helpen om de online wereld beter te begrijpen."
Volgens Leppard kan dit worden bereikt via een grootschalige campagne, vergelijkbaar met de autogordel en anti-alcoholcampagnes van de jaren 1980 en 1990. Daarbij moeten digitale en sociale media worden ingezet om de verschillende doelgroepen te bereiken en zo een internetbewuste maatschappij te creëren. "Dit moet zeker één van de prioriteiten van elke regering in het moderne tijdperk zijn", aldus Leppard.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.