Nederlandse consumenten betalen de meeste aankopen die ze online doen met iDeal, zo blijkt uit onderzoek dat door GfK in samenwerking met Currence werd uitgevoerd. In de eerste helft van 2014 werd 53% van de online aankopen betaald via iDeal, op afstand gevolgd door de creditcard (12%) en acceptgiro (8%). De top-5 wordt verder aangevuld met machtiging (6%) en overschrijving (5%).
Op smartphones en tablets wordt duidelijk anders afgerekend, aangezien hier relatief vaak met de creditcard wordt betaald. Op de smartphone is dit zelfs de meest gebruikte betaalwijze (28%). Het gebruik van iDeal is hier met 24% laag vergeleken met de tablet (46%), laptop en desktop (59%).
In de eerste helft van 2014 hebben Nederlandse consumenten 6,58 miljard euro online besteed. Gemiddeld wordt er 123 euro per online aankoop uitgegeven. Bij aankopen die gedaan worden via tablet (84 euro), smartphone (44 euro) of internet op televisie (14 euro) ligt het gemiddeld besteed bedrag per online aankoop echter lager.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.