Klanten van de Britse Barclays Bank hoeven geen beveiligingsvragen meer te beantwoorden als ze de bank bellen. De bank heeft namelijk een nieuwe authenticatiemethode uitgerold waarbij klanten aan de hand van hun stem worden geverifieerd. Voorheen moesten klanten die toegang tot hun rekening wilden verschillende beveiligingsvragen beantwoorden.
Zodra een klant nu de bank belt wordt er een gesprek van tussen de 20 en 30 seconden gehouden, waarna de software de stem, die eerder is opgeslagen, verifieert. De bankmedewerker krijgt vervolgens een signaal of het om een legitieme klant gaat of niet.
Herkenning
Zodra de stem niet kan worden geverifieerd, of het transactiebedrag een bepaalde grens passeert, wordt het traditionele authenticatieproces gebruikt. Barclays is de eerste bank die passieve stembiometrie als authenticatie toepast.
Sinds de introductie door de bank zou 84% van de klanten aan de biometrische oplossing hebben meegedaan, waarbij 95% van de klanten succesvol tijdens de eerste keer werd herkend. Daarnaast zouden klanten zeer tevreden over de snelheid en het gebruiksgemak van het nieuwe authenticatiesysteem zijn.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.