Hoe werkt het met authenticeren ?
Want alle mensen die toegang tot het EPD/LSP zouden willen moeten dit doen via een persoonlijk UZI-pas, en de paslezer kan niet aangesloten worden op die Windows 8 tablet.....
of
Men maakt gebruik van een UZI-servercertificaat in het zorgsysteem/zorgapplicatie en laat de tablets het zorgsysteem/applicatie bevragen. Als dit het geval is dan heeft het medisch centrum Amersfoort de authenticatie eis omzeilt en kan straks iedereen die de tablet in handen heeft toegang tot het EPD krijgen ..... (wellicht dat je bij sommige tablet de eerst 0000 moet intoetsen om toegang te krijgen .... )
Persoonlijk ben ik fel tegenstander van het LSP/EPD en vindt ik het alleen maar angstiger als ziekenhuizen zelf gaan zitten prutsen aan allerlei uitbreiding op het LSP/EPD. En dat dit vervolgens gebeurd met een commerciële partij die waarschijnlijk een vinger in de pap heeft m.b.t. de gegevens verwerking en er totaal geen transparantie is over de werking van applicatie en bijv. veiligheidsmechanismes.....
de naiëviteit van de zorgverleners druipt er weer vanaf.....
. Omdat er geen gegevens op de app zelf opgeslagen worden en de tablets veilig worden opgeborgen en opgeladen in de Ergotron Tablet kast, is de veiligheid van patiëntgegevens gegarandeerd.
Ah, dus als gegevens niet op de tablet worden opgeslagen en tablet worden bewaard in een Ergotron kast is alles veilig en gebeurt er niks meer mee....... Maar natuurlijk, dat niemand dat ooit begrepen heeft!!! Security specialist maken zich voor niks druk om dit soort oplossingen, maargoed zij hebben straks geen werk meer want Medische Centrum Meander heeft het ei van Columbus m.b.t. cyber security; Geen gegevens opslaan op de tablet en de tablet bewaren in een ergotron kast!!!
Helaas zal geen enkele security expert zich hier achter schalen of dit durven te bevestigen, maar gelukkig hebben zij iemand van Dell die zich Mobility Specialist noemt. (Euh Wattes?) Ja precies Mobility Specialist (iemand die specialist is in mobiliteit? Iets met auto's, bussen enz. ?) Neuh, iemand die een app op tablet installeert en demonstreert hoe je rondjes met die tablet kunt lopen. (Euh serieus?) Ja, en die persoon zegt dat het veilig is ! (natuurlijk dan stellen we verder geen vragen meer heh?)
En dan zijn we er nog niet...
Want wel probleem is er nu precies opgelost met deze dure en zeer waarschijnlijk onveilig oplossing die de zorg zelf zeerwaarschijnlijk ook nog eens onnodige duurder maakt.
Vroeger hing het dossier aan de rand van het bed en nu kan mijn digitaal kijken ! Joepie!
Hendrika Schouten, seniorverpleegkundige op afdeling B3: “In de app zie je heel overzichtelijk welke taken je die dag moet uitvoeren
En natuurlijk kunnen nu de verpleegkundige zien wat ze moeten doen ..... Wat impliceert dat ze nu doelloos rondlopen in het ziekenhuis omdat men schijnbaar niet weet wat men moet doen.
Doordat we registreren bij de bron en niet meer achteraf een computer hoeven te zoeken, levert het ook tijdwinst op
meer dan 60% van de Nederlanders staat niet in het EPD of LSP en daarbij registreer je dus helemaal niks in te computer. Overigens hangt het dossier gewoon aan het einde van het bed dus ik weet niet wat mevrouw daarvoor achter een de computer deed ? Ik zie de tijdwinst niet ....
Bovendien komt het professioneel over bij patiënten. Zij vinden het hip dat wij zo werken!”
Bij patienten die niet beter weten... bij mij komt het over alsof jullie een stel kneuzen zijn die niet weten welk probleem je nu precies hebt opgelost. De risico's niet zin en in plaats van kwalitatieve goed en betaaldbare zorg te leveren het belangrijker vinden dat jullie "hip" werken ....
Overigens heb ik even de LinkedIN pagina, van meneer de Mobility Specialist bekeken en daar zie ik wat anders staan. Daar heet de meneer "Business Development Manager Mobility" niet echt specialist dus, maar meer een manager... Maargoed als je even door leest staat er;
"As Business Develop Manager (BDM) Mobility I am a quota carrying salesperson focused on driving the sale of Dell’s Mobility Solutions (tablet, ultrabook, notebook and associated services, software & peripherals) focusing on the Medium, Large & Public customer segments. As BDM Mobility I will make customer sales calls to surface, qualify, position and close new opportunities (at existing dell customers and new acquisition customers) and own the Mobility sales quota for the Netherlands."
Dus in het artikel hebben we te maken met een specialist, draagt mogelijk de titel van manager, maar is eigenlijk gewoon een verkoper..... ik kan alleen maar zeggen; lol !