image

Politie arresteert eigenaar malafide webshop

vrijdag 5 juli 2013, 17:24 door Redactie, 3 reacties

De politie heeft een 23-jarige Alphenaar aangehouden op verdenking van meervoudige oplichting via een malafide webshop. De verdachte bood diverse producten aan op zijn internetsite, maar leverde de bestelde goederen niet altijd aan de kopers. De webwinkel was actief tussen juli 2012 en juni 2013. Er werden vooral dure smartphones, iPads, 3D smart televisies en andere producten verkocht.

Zevenendertig benadeelden uit Nederland en België hebben inmiddels aangifte van oplichting gedaan. De aangehouden verdachte is inmiddels verhoord en heeft een bekentenis afgelegd. Zijn webshop is van het internet verwijderd, zo laat de politie weten.

Reacties (3)
05-07-2013, 20:17 door sloepie
Ben ik daar even goed vanaf gekomen. Ik heb daar in september vorig jaar een Samsung Galaxy S3 gekocht. Het toestel kostte toen "slechts" €425, wat ca. €100 beneden de normale prijs lag.

Maar omdat ik het niet helemaal vertrouwde (ik vond de prijs wel erg laag vergeleken met de normale prijs) wilde ik het toestel alleen maar kopen als ik het toestel ook af kon halen en pas dan hoefde te betalen. De verkoper ging akkoord en ik werd bovendien allervriendelijkst ontvangen.

Wel vraag ik me af of de man willens en wetens een oplichter was of dat hij door een, late we zeggen, minder solide financieel beleid in de problemen is gekomen en zijn leveranciers niet meer kon betalen en vervolgens ook niet aan een aantal klanten kon leveren. Dit omdat er in het hele jaar dat hij met zijn webshop actief was er zich blijkbaar "slechts" 37 gedupeerden hebben gemeld. Hij moet in het afgelopen jaar echter een veelvoud aan apparaten hebben verkocht want hij was continu aan het stunten met zijn prijzen. Bovendien blijkt dat volgens klacht.nl 80% van de klachten door hem werden opgelost.

Niet dat het niet zuur zou zijn voor de gedupeerden dat ze hun geld kwijt zijn. Maar aan de ander kant weet je dat je voorzichtig moet zijn als een toestel veel goedkoper dan normaal wordt aangeboden. Als de gedupeerden bijvoorbeeld ook eerst eens op klacht.nl of http://www.opgeletopinternet.nl/ hadden gekeken hadden ze kunnen weten dat er nog wel eens wat mis ging met de levering van de bestelde goederen. Zeker het afgelopen half jaar.

Naar mijn mening hebben de gedupeerden er zelf dus ook schuld aan, dat ze hun geld zijn kwijtgeraakt.
06-07-2013, 12:37 door Anoniem
Door sloepie:
Wel vraag ik me af of de man willens en wetens een oplichter was of dat hij door een, late we zeggen, minder solide financieel beleid in de problemen is gekomen en zijn leveranciers niet meer kon betalen en vervolgens ook niet aan een aantal klanten kon leveren
Doordat het tegenwoordig zo gemakkelijk is om "een winkel te beginnen" zijn er natuurlijk veel mensen die zonder
achtergrond en zonder te weten hoeveel marge je ongeveer moet maken om het financieel te redden op die trein
springen.
Als dan de belastingdienst aanklopt of als ze even niet voldoende middelen hebben om hun leveranciers te betalen
voordat ze geld hebben van de klanten, dan gaat het fout.
Iemand die altijd eerlijk is die stopt dan met het aannemen van bestellingen, de wat minder eerlijke mensen worden
dan ineens een oplichter.
06-07-2013, 13:21 door Anoniem
Door sloepie: Ben ik daar even goed vanaf gekomen. Ik heb daar in september vorig jaar een Samsung Galaxy S3 gekocht. Het toestel kostte toen "slechts" €425, wat ca. €100 beneden de normale prijs lag.

Maar omdat ik het niet helemaal vertrouwde (ik vond de prijs wel erg laag vergeleken met de normale prijs) wilde ik het toestel alleen maar kopen als ik het toestel ook af kon halen en pas dan hoefde te betalen. De verkoper ging akkoord en ik werd bovendien allervriendelijkst ontvangen.

Wel vraag ik me af of de man willens en wetens een oplichter was of dat hij door een, late we zeggen, minder solide financieel beleid in de problemen is gekomen en zijn leveranciers niet meer kon betalen en vervolgens ook niet aan een aantal klanten kon leveren. Dit omdat er in het hele jaar dat hij met zijn webshop actief was er zich blijkbaar "slechts" 37 gedupeerden hebben gemeld. Hij moet in het afgelopen jaar echter een veelvoud aan apparaten hebben verkocht want hij was continu aan het stunten met zijn prijzen. Bovendien blijkt dat volgens klacht.nl 80% van de klachten door hem werden opgelost.

Niet dat het niet zuur zou zijn voor de gedupeerden dat ze hun geld kwijt zijn. Maar aan de ander kant weet je dat je voorzichtig moet zijn als een toestel veel goedkoper dan normaal wordt aangeboden. Als de gedupeerden bijvoorbeeld ook eerst eens op klacht.nl of http://www.opgeletopinternet.nl/ hadden gekeken hadden ze kunnen weten dat er nog wel eens wat mis ging met de levering van de bestelde goederen. Zeker het afgelopen half jaar.

Naar mijn mening hebben de gedupeerden er zelf dus ook schuld aan, dat ze hun geld zijn kwijtgeraakt.


gevalletje onderste uit de kan, krijgt lid op de neus
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.