image

47% consumenten liegt tijdens online registraties

woensdag 17 juli 2013, 13:04 door Redactie, 2 reacties

Bijna de helft van Australische internetgebruikers vult tijdens online registraties opzettelijk verkeerde informatie in om hun privacy te beschermen, zo blijkt uit onderzoek van de Australische Communicatie en Media Autoriteit. 17% zegt dat het alle gevraagde gegevens altijd naar eer en geweten invult en 36% registreert zich liever niet dan dat het valse informatie moet invullen.

De voornaamste reden (32%) dat mensen onjuiste gegevens invullen is dat ze niet zien wat de website met de gevraagde gegevens moet. 27,3% heeft geen vertrouwen in de website en 18% stelt dat het privacybeleid onduidelijk was of niet gevonden kon worden.

Vertrouwen
Verder blijkt dat meer dan 60% van de ondervraagde consumenten geen vertrouwen in de privacyinstellingen van websites heeft. Het gaat dan om instellingen die bedoeld zijn om de digitale gegevens van gebruikers te beschermen. In het geval een website wordt gehackt en de creditcardgegevens van consumenten worden gestolen, zegt 90% hier niet meer te zullen winkelen.

Reacties (2)
17-07-2013, 13:37 door Anoniem
Wat was dit, een online registratie?

Maar let er dus ook even op dat gewoon glashard liegen een broodnodige verdediging tegen al die uitgelaten marketeers is. En dan komt daar de overheid die ons even komt vertellen dat we niet alleen altijd onze eigen naam moeten gebruiken, maar dat met een electronisch ausweis ook nog eens moeten "legitimeren". Voor wie zit die overheid er nou helemaal?
18-07-2013, 13:06 door Anoniem
Bijna alle online registraties willen veel te veel gegevens van mij hebben die niks te maken met de reden van de registratie en ze dus ook totaal niks aangaan.
Vaak zijn deze gegeven wel verplicht om in te voeren.

Mijn reactie is: dan maar niet registreren.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.