image

Restaurant gebruikt Twitterhack als marketingstunt

dinsdag 30 juli 2013, 16:30 door Redactie, 0 reacties

Een Amerikaanse restaurantketen heeft de ruim 200.000 volgers op Twitter laten geloven dat het Twitteraccount gehackt was, maar in werkelijkheid ging het om een marketingstunt. "Do I have a tweet?", "End Twitter", "Mittens13 password leave", "Find avocado store in Arvada, Colorado", waren enkele van de vreemde tweets die van het @Chipotle-account afkomstig waren.

De Mexicaanse restaurantketen liet vervolgens via Twitter weten dat er problemen met het account waren, maar dat inmiddels alles in orde was. Tegenover Mashable laat een woordvoerder weten dat het om een marketingstunt ging om het 20-jarige bestaan van het restaurant te vieren.

Daarnaast zorgde de zogenaamde twitterhack ervoor dat het aantal volgers flink steeg. Normaal groeide het account met 250 volgers per dag, op de dag van de hack waren dit er 4.000.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.