image

Rabobank introduceert chatten vanuit internetbankieren

vrijdag 6 maart 2015, 12:18 door Redactie, 9 reacties

De Rabobank heeft een nieuwe functie aan internetbankieren toegevoegd waardoor klanten nu direct met bankmedewerkers kunnen chatten. Via de nieuw toegevoegde chatknop kan het gesprek worden gestart. Doordat klanten tijdens het inloggen met de Raboscanner of de Random Reader direct worden herkend zullen ze bij de chatgesprekken worden verbonden met de eigen bank.

De Rabobank is van plan om de chatknop op meerdere plekken te plaatsen, zodat er vanuit meerdere pagina’s een chatsessie kan worden gestart. De bank waarschuwt dat medewerkers via de chat nooit naar persoonlijke gegevens als inlog- en signeercodes of pincode zullen vragen. In het verleden hebben onderzoekers weleens malware ontdekt die op besmette computers op de bankpagina een chatvenster startte. Cybercriminelen zouden zo proberen om gegevens van het slachtoffer te ontfutselen.

Reacties (9)
06-03-2015, 13:15 door Anoniem
Leuk. Maar wat heb ik eraan?
06-03-2015, 13:51 door B3am
Wow! Wat een goed plan.

Kan je straks chatten met een slecht Engels sprekende meneer die je even met je betaling helpt en ondertussen ook nog even je PC repareert. :)
06-03-2015, 14:40 door ab2604
Pfff, slecht plan. De bank waarschuwt dat medewerkers via de chat nooit naar persoonlijke gegevens als inlog- en signeercodes of pincode zullen vragen... De meeste mensen snappen deze zin al niet, laat staan dat ze hier nog aan denken wanneer ze chatten vanaf de website van de bank zelf.
06-03-2015, 15:30 door Anoniem
Hoeft niet verkeerd te zijn.
Als je de bank medewerker persoonlijk kent en het ziet als een uitbreiding op de dienstverlening.
Herkennen van een al bekend persoon (stem geluid beeld) gaat mensen beter af dan al het onpersoonlijke.
06-03-2015, 15:51 door Anoniem
Dit brengt kwaadwillende mensen op ideeen,plus het feit dat een eventuele corrupte bankmedewerker
hier ook mee aan de slag zal gaan dus een nieuwe tooltje vanaf zijn bureau.
06-03-2015, 17:42 door Anoniem
schoenmaker blijf bij je leest
07-03-2015, 17:35 door Anoniem
Die banken komen ook maar met de ene idiote feature na de andere. Echt wat de ....
Maak social enginering nog makkelijker!

Kunnen we niet eens een wet invoeren die boetes en sancties oplegt voor dit soort meuk bij banken? iets van 'als het geen security update is dan boete en terugdraaien!' of als er ook maar de kans is dat het een extra lek oplevert boete!

of een audit instantie waar al dit soort idiote ideeen door goedgekeurd moeten worden voordat ze uberhaubt iets mogen aanpassen?
07-03-2015, 23:04 door VriendP
Dag Rabobank, hallo Smith & Wesson.
08-03-2015, 15:16 door Anoniem

het feit dat een eventuele corrupte bankmedewerker


Geloof niet dat een klant zich ooit zorgen hoeft te maken daarover. Die chats worden vast wel vastgelegd en je mag er denk ik wel vanuit gaan dat niet zomaar iedereen zich namens een bank mag uitgeven. Dan valt zo'n medewerker zo door de mand. En het is natuurlijk niet veel anders dan aan de balie.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.