Door T.A.: @MCB
Ik lever een dienst aan de zakelijke markt.
Momenteel werken we ongeveer zoals jij schetst alleen gaat alles via de mail of via de post.
Doordat de opdrachtgever niet altijd direct tekent of het contract terug stuurt kost het mijn medewerkers veel tijd om er achteraan te bellen.
Dit wil ik weg hebben. Ik ga daarom (en ook vele andere redenen) een online platform opzetten met persoonlijke account. Doordat ik het contract upload in zijn account kan hij en wij het contract uploaden. Door een knop o.i.d. toe te voegen willen ik de werkzaamheden vereenvoudigen en kan ik automatische reminders sturen zodat mijn medewerkers niet meer hoeven terug te bellen. Door op die knop te drukken wordt het bestand vergrendeld en kan deze niet meer aangepast/verwijderd worden.
De grootste vraag waar ik dus mee zit, is dit rechtsgeldig.
Een paar belangrijke punten.
Persoonlijk contact werkt vaak veel beter dan een Email verzenden. Een herinnerings Email, gaat vaak meteen de prullenbak in. Of dit dus een verbeterde situatie is, kan je je dus afvragen.
Wil je dit zelf ook gaan bouwen, Of wil je dit ergens als dienst afnemen? De "Knop" waarover je spreekt is gemakkelijker gedacht en geprogrammeerd, dan geaudit. Immers je zal hier voor het juridische gedeelte garanties moeten af kunnen geven. Anders heb je in een rechtzaak weinig kans.
Daarbij als het een dienst wordt, en die gaat failliet? Hoe zit het dan met de contacten? Immers die zijn in eens offline.
Het klinkt mooi, maar er zitten best een paar kleine haken en ogen aan. Waar je je heel goed in moet verdiepen en laten uitwerken.