Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Internet Explorer werkt niet meer

15-06-2015, 12:44 door Anoniem, 12 reacties
Na de laatste updatedinsdag van Microsoft heb ik een probleem met Internet Explorer (meest recente versie van Internet Explorer onder meest recente versie van Windows 8.1).

Bij het opstarten van Internet Explorer krijg ik de boodschap “ Internet Explorer werkt niet meer” “U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken.”
Aanklikken van “Online naar een oplossing zoeken en dit programma sluiten” resulteert in het niet-vinden van een oplossing en in het sluiten van Internet Explorer.

De probleemhandtekening geeft de volgende detail-informatie:

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: IEXPLORE.EXE
Versie van toepassing: 11.0.9600.17840
Tijdstempel van toepassing: 555fe1bb
Naam van foutmodule: StackHash_55bc
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c000001d
Uitzonderingsmarge: PCH_38_FROM_ntdll+0x0003CA2C
Versie van besturingssysteem: 6.3.9600.2.0.0.768.101
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 55bc
Aanvullende informatie 2: 55bc44af3d005f175852c2cc8ef03f0d
Aanvullende informatie 3: 74c2
Aanvullende informatie 4: 74c264968a590abcd7dd074b3254e634


Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het probleem kan oplossen?

Bij voorbaat veel dank voor de hulp.
Harry
Reacties (12)
15-06-2015, 13:58 door Anoniem
welke events gaan eraan vooraf?
welke add-ins(plugins) zijn er geïnstalleerd?
Welke pagina word er geladen?
Wat gebeurt er als je de Windows Updates voor Internet Explorer van afgelopen patchdinsdag deinstalleert?

en wat heeft dit met security van doen?
15-06-2015, 14:19 door Anoniem
Nou dat gebeurd mij ook weleens,ik krijg dergelijke meldingen ook,zo af en toe.Als het goed is werkt IE even later wel weer gewoon,anders geschiedenis en cache legen,mocht dit niet helpen dan IE naar begin-instellingen terugzetten. Probeer anders een wat extensies/addons uit te schakelen en kijk of het dan nog eens voor komt.Nog beter is om IE helemaal links te laten liggen en Chrome of Firefox als (standaard) browser te gaan gebruiken.Ook een goeie pc beveiliging kan veel problemen voorkomen en nee dan bedoel ik niet Microsoft Security Essentials/Windows Defender,die is een van de allerslechtste virusscanners en windows firewall is ook niet bepaald de beste/veiligste.Ook bijn andere browsers kun je weleens de melding krijgen die jij daar opnoemt,in de meeste gevallen kun je gewoon verder werken,evt. even browser sluiten en weer openen en anders evt. de stappen nemen die ik al erder aangaf,dus geschiedenis en cache legen,extensies.ad-ons uitschakelen en evt.browser naar begininstellingen terugzetten en scans doen met je antivirus,evt.ook nog met Hitman Pro,Malwarebytes scannen om te checken voor malware,Die kan nl.ook dit door jou genoemde probleem veroorzaken.
15-06-2015, 14:33 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 15-06-2015, 14:38
@ topicstarter, Harry, 12:44 uur,

Is je computer wel al opnieuw opgestart?
Zo niet, doe dat dan eerst.

Treedt het probleem met name op wanneer je computer net is opgestart?
Treedt het probleem slechts één keer op, na het opstarten, maar vervolgens niet meer na het sluiten en opnieuw openen van de browser?
Of treedt het beschreven probleem steeds opnieuw op wanneer je IE11 hebt gesloten en opnieuw opent, en is IE11 daarmee dus volkomen onbruikbaar?

Sommige beveiligingssoftware en add-ons ('invoegtoepassingen") kunnen af en toe het crashen van de browser veroorzaken.
Welke beveiligingssoftware gebruik je? Gebruik je daarvan de meest actuele versies?
Welke add-ons ('invoegtoepassingen") gebruik je in IE11? Gebruik je daarvan de meest actuele versies?

Als je IE11 opent via Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen) (zoek via Windows 8.1 zoekveld), treedt het probleem dat ook op, of dan niet?
Treedt het probleem dan niet op, dan wordt het blijkbaar veroorzaakt door een bepaalde add-on ('invoegtoepassing").
Mogelijk moet(en) een (of meer) van de add-ons dan worden geupdate.
15-06-2015, 17:21 door Vandy
Door Anoniem:
Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het probleem kan oplossen?

Bij voorbaat veel dank voor de hulp.
Harry
Wat er aan de hand is: je bent bevrijd!

Wat je eraan kunt doen: http://www.getfirefox.com/
15-06-2015, 19:09 door Anoniem
Wees blij zou ik zeggen..

Wel jammer dat het zo ver moet komen voordat je eindelijk overstapt naar een fatsoenlijke browser.
15-06-2015, 21:14 door Anoniem
Door Anoniem: Wees blij zou ik zeggen..

Wel jammer dat het zo ver moet komen voordat je eindelijk overstapt naar een fatsoenlijke browser.

Klinkt hard, maar is wel waar... Internet Explorer ligt niet echt goed in de markt. Chrome werkt beter maar gebruikt veel geheugen, Firefox is ook een stuk beter.

Één van deze twee (of beide) offline downloaden en je kunt weer browsen. Vergeet Internet Explorer! Ik heb het ooit bij een klant van me meegemaakt: Internet Explorer was op werkelijk geen enkele manier meer te repareren.
15-06-2015, 23:23 door Anoniem
"Internet Explorer werkt niet meer"

Bofkont !
16-06-2015, 01:05 door Anoniem
Door Anoniem: Wees blij zou ik zeggen..

Wel jammer dat het zo ver moet komen voordat je eindelijk overstapt naar een fatsoenlijke browser.

:-) Ik gebruik firefox om een andere reden; sommige sites accepteren mijn versie van Safari niet meer en ik wil niet naar OSX 10.7 of hoger, want dan mis ik veel handige applicaties.
16-06-2015, 09:54 door Matthias Huisman
0xc0000001d is illegal instruction. Het is waarschijnlijk dat je installatie corrupt geraakt is.

Je zou aan de hand van SFC en/of chkdsk kunnen kijken of dat misschien de uitdaging is.
16-06-2015, 15:21 door Anoniem
@ Spiff en alle anderen die gereageerd hebben.

Allereerst veel dank voor jullie reacties. Onderstaand reageer ik op de in het onderhavige geval belangrijkste punten.

Mijn voorkeur browser is Firefox, gevolgd door Chrome. IE gebruik ik als derde keus, wanneer er issues zijn met Firefox en Chrome (zoals in het geval van de Logjam attack, welk probleem, voorover ik kan nagaan met https://weakdh.org/, nog steeds niet opgelost is voor de combinatie Windows 8.1 met Firefox en Chrome).

Het beschreven probleem met Internet Explorer treedt steeds opnieuw op wanneer ik IE11 heb gesloten en opnieuw open, waardoor IE11 dus volkomen onbruikbaar is geworden.

De systematische, stapsgewijze vraagstelling van Spiff bracht mij tot het inzicht, dat een mogelijke oorzaak gevonden zou kunnen worden bij EMET 4.1, dat ik ongeveer een jaar geleden geïnstalleerd heb. (Ter zijde: die installatie leidde toen, als gevolg van diverse issues in EMET 4.1, tot nogal wat moeilijkheden bij het normaal gebruiken van voordien goed functionerende programma's; deze ervaring heeft mij ertoe gebracht om de update naar EMET 5 tot op heden nog niet uit te voeren). Door nu de vinkjes in het Application Configuration overzicht van EMET 4.1 voor de applicatie iexplore.exe weg te halen bij SimExedFlow an StackPivot is het probleem met IE11 gemitigeerd en IE11 weer bruikbaar. Met dit resultaat ben ik voor het moment tevreden.

Nogmaals dank aan allen.

Harry
14-09-2015, 09:51 door Anoniem
Dit heeft bij mij gewerkt.
Ik kwam jouw foutmelding een paar keer op internet tegen. Bijvoorbeeld hier en hier. En daarbij zag ik de volgende oplossing die een paar mensen geholpen heeft. Het is een kwestie van een vinkje zetten en daarna op Toepassen en OK klikken. Helpt dat niet, dan is dat vinkje ook zo weer verwijderd.

Je mag Internet Explorer even afsluiten.
Klik op Start > Configuratiescherm > Internetopties > tabblad Geavanceerd.
In de lange lijst met instellingen scrol je omlaag tot je bent bij 'Geavanceerde grafische afbeeldingen'
Zet dan een vinkje voor 'Softwarerendering gebruiken in plaats van GPU-rendering'
Klik daarna eerst op de knop Toepassen en tenslotte op OK.

Start dan Internet Explorer en controleer of Internet Explorer nu wel gewoon blijft werken.
14-09-2015, 15:23 door Anoniem
@ 14-9-2015 09:51 Anoniem

Dank voor jouw reactie; ik ga het proberen.

Harry
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.