image

Gegevens Expedia-klanten gestolen via hotel

vrijdag 26 juni 2015, 12:31 door Redactie, 0 reacties

Expedia heeft een onbekend aantal klanten gewaarschuwd nadat hun gegevens bij een aangesloten hotel zijn gestolen en vervolgens werden gebruikt voor het uitvoeren van gerichte phishingaanvallen. De Expedia-klanten werden via frauduleuze e-mails en sms-berichten benaderd door een persoon die zich voordeed als Expedia-medewerker of het hotel waar de klant een kamer had geboekt.

In de berichten werd bijvoorbeeld gesteld dat de gebruiker een prijs had gewonnen en zijn creditcardgegevens moest verstrekken. Volgens Expedia zijn de gegevens die de oplichters gebruiken gestolen via een derde partij. Een crimineel zou een phishingaanval op een partnerhotel hebben uitgevoerd en zo de inloggegevens van dit hotel hebben bemachtigd.

Vervolgens maakte de aanvaller de namen en andere informatie buit van consumenten die het Expedia-systeem hadden gebruikt om bij het hotel in kwestie een verblijf te boeken, aldus een woordvoerder tegenover Bob Sullivan. Om welk hotel het gaat is niet bekendgemaakt. Inmiddels heeft Expedia twee-factor authenticatie ingevoerd en aangesloten hotels voor phishingaanvallen gewaarschuwd.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.