Verzekeringsmaatschappij Nationale Nederlanden heeft internetgebruikers via Facebook en Twitter gewaarschuwd voor phishingmails die op dit moment worden verspreid en proberen om gegevens te ontfutselen. Volgens de e-mail zou het account van de gebruiker zijn gecompromitteerd.
"Uit onze gegevens blijkt dat er recentelijk een derde partij/illegale binnenkomst op uw Online Nationale-Nederlanden/Account is vast gesteld", aldus de tekst. Vervolgens wordt ontvangers van het bericht gevraagd een meegestuurde link te openen. Ook laat de e-mail weten dat klanten voor "verdere activering" door een medewerker benaderd kunnen worden. De meegestuurde link wijst naar een phishingsite die op een gehackte Griekse website wordt gehost, en vraagt om het wachtwoord, naam, postcode, "adresse", telefoonnummer en geboortedatum.
Nationale Nederlanden adviseert klanten om de phishingmail te verwijderen, zowel uit de e-mailclient als "prullenbak van uw computer." Verder krijgen mensen die op de link in het bericht hebben geklikt het advies om hun wachtwoord te resetten. Op het moment van schrijven was de phishingsite nog steeds bereikbaar.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.