Albert Heijn waarschuwt klanten voor nepacties die rondgaan en waarmee wordt geprobeerd om persoonsgegevens te verzamelen. Volgens de grootgrutter zijn er regelmatig winacties via Facebook, e-mail, sms en WhatsApp in omloop die niet van Albert Heijn afkomstig zijn.
Veelal wordt er in de actie een waardebon van Albert Heijn ter waarde van 100, 250 of 500 euro aangeboden. "In deze zogenaamde 'phishing-acties' wordt onze naam en logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij", aldus de supermarktketen die een speciale pagina online zette om mensen te waarschuwen. Ook werd de waarschuwing onder Facebookgebruikers verspreid. Daarin laat Albert Heijn verder weten dat e-mail en WhatsApp niet voor winacties worden gebruikt.
De grootgrutter is niet de enige die met malafide winacties te maken heeft. Ook Jumbo stelt dat er via Facebook en via e-mail winacties in omloop zijn waarvan Jumbo niet de organisator is. "In deze zogenaamde 'phishing-acties' worden onze naam en het logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Trap hier niet in, het gaat om oplichterij", aldus de supermarktketen. Of er ook klanten van de nepacties slachtoffer zijn geworden is onbekend.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.