/dev/null - Overig

captcha probleem?

26-07-2015, 18:05 door Anoniem, 5 reacties
Hallo,

Ik gebruik al geruime tijd Tor voor alle website bezoekjes.
Sinds vandaag kan ik geen bericht meer plaatsen want de captcha krijg ik niet meer te zien.

Normaal moet ik als ik wil reageren op een post, even op NoScript klikken (Temporariy allow all this page)
Na het verversen van de pagina (gebeurt dan automatisch) verschijnt de captha vanzelf.

Ik heb niks veranderd, en ook als ik NoScript reset onder Add-ons is het capcha probleem er nog steeds.

Is dit security.nl gerelateerd?


Screenshot:
http://postimg.org/image/jj5holi6r/
Reacties (5)
26-07-2015, 21:44 door Anoniem
Nee... (zojuist empirisch vastgesteld).
26-07-2015, 22:28 door Anoniem
Ja, dat is herkenbaar.

Mocht dat bij jou veel vaker voorkomen, verzamel dan eens de Tor circuit landen c.q. Tor circuit ip adressen om te zien of dat bij bepaalde ip adressen c.q. landen vaker voorkomt, c.q. bepaalde exitnodes betreft.
Bij connectie problemen springt er naar mijn idee een land uit, kijk maar of jij dat idee ook hebt.
Iets om op te letten.

Wat bij jouw probleem naar mijn idee helpt is niet voor een nieuw circuit kiezen maar even een hele nieuwe identity te kiezen en opnieuw de security.nl site bezoeken.

Waarbij nog een andere opmerkelijkheid op kan treden.
Sinds enige tijd duurt het laden van "security.nl" langer tot lang (5, 10, 15, ? seconden) maar het laden van www.security.nl gaat vrijwel direct.
Hoe kan dat dan?

Zo zijn er wel wat meer dingen die af en toe opmerkelijk zijn, buiten het de cloudflare blokkades.

Posten lukt gewoon met Tor browser, eigenlijk altijd captchas te zien.
27-07-2015, 13:25 door Anoniem
Door Anoniem: Ja, dat is herkenbaar.

Mocht dat bij jou veel vaker voorkomen, verzamel dan eens de Tor circuit landen c.q. Tor circuit ip adressen om te zien of dat bij bepaalde ip adressen c.q. landen vaker voorkomt, c.q. bepaalde exitnodes betreft.
Bij connectie problemen springt er naar mijn idee een land uit, kijk maar of jij dat idee ook hebt.
Iets om op te letten.

Wat bij jouw probleem naar mijn idee helpt is niet voor een nieuw circuit kiezen maar even een hele nieuwe identity te kiezen en opnieuw de security.nl site bezoeken.

Waarbij nog een andere opmerkelijkheid op kan treden.
Sinds enige tijd duurt het laden van "security.nl" langer tot lang (5, 10, 15, ? seconden) maar het laden van www.security.nl gaat vrijwel direct.
Hoe kan dat dan?

Zo zijn er wel wat meer dingen die af en toe opmerkelijk zijn, buiten het de cloudflare blokkades.

Posten lukt gewoon met Tor browser, eigenlijk altijd captchas te zien.

Hallo, al je opties die je noemde heb ik al getest.
PC opnieuw opgestart, steeds een andere idenititeit, tot en met een ander circuit verbinding laten maken
Niks heeft uiteindelijk geholpen.

Malware is uitgesloten, want ik draai Debian, en download nooit iets op deze machine, en ben ook nog eens
extra voorzichtig.

De laatste optie was om Tor opnieuw te downloaden, dus dat heb ik gedaan, en nu gaat alles weer zoals
voorheen.


Nu kan ik dus weer posten, en geen captcha problemen meer.
Toch vreemd.

Bedankt voor het meedenken.
27-07-2015, 17:43 door Anoniem
Door Anoniem:

Nu kan ik dus weer posten, en geen captcha problemen meer.
Toch vreemd.

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb er geen verklaring voor, met het steeds vernieuwen van je verbinding was waarschijnlijk de enige constante waarde je entry node, de eerste verbinding die Tor browser maakt te zien onder Torbutton.
Die entry node wordt periodiek vervangen en kan je niet zelf met vernieuwen onder Torbutton wijzigen.

Wanneer je een nieuwe schone versie van Tor browser installeert zal je statistisch gezien vrijwel altijd een andere entry node toebedeeld krijgen.

Vanuit de bovenstaande overeenkomsten en verschillen zou je bij benadering kunnen vermoeden dat het probleem mogelijk door een bepaalde entry node werd veroorzaakt.
Of dat ook werkelijk zo is weet ik niet want ik heb er technisch onvoldoende verstand van of dat kan en ook gebeurt, niets daarover gelezen eerder op de Torproject pages; het probleem van filteren van beeldmateriaal door een node. Je captcha is namelijk een plaatje.

Als je al Debian draait zit je overigens al heel dicht in de buurt van het gebruik van de Tails live DVD USB, dat is namelijk op Debian gebaseerd (schijnt, ik ken het niet) en met opnieuw opstarten krijg je tevens een nieuwe entry node toegewezen, mocht de verbinding om wat voor reden je niet bevallen, een wel hele lage trage verbinding bijvoorbeeld, die zitten er tussen.

Tails live boot linux, probeer het maar een keer.
Wel netjes de ISO-download controleren zoals omschreven op de tails pagina's en als je het helemaal goed wil doen haal je Tails binnen via je huidige Tor browser.
Men vindt het namelijk erg nodig om alle downloaders van Tails in de gaten te houden : allemaal criminelen natuurlijk!

Behalve als steeds meer normale mensen zoals jij en ik regelmatig Tor browser of Tails gaan gebruiken om op te komen voor datgene waarop we recht hebben, datgene dat we kennelijk actief heel hard moeten verdedigen omdat het anders niet wordt gerespecteerd,
in kapitalen :



BASISRECHT OP PRIVACY !
GEEFT BASISRECHT OP VEILIGHEID !!
GEEFT BASISRECHT OP VRIJHEID VAN MENINGSUITING !!!




Een recht, dat men ook hier, helaas steeds minder wenst te respecteren en straks met het ongericht mogen tappen op de kabel voorgoed by gepland design dreigt op te heffen.


Aan alle (overige) lezers van dit topic:

Als bij alles om gebruik te ontmoedigen en te verbieden het argument gebruikt zou worden dat er iemand is of is geweest of gaat komen die mogelijk misbruik heeft gemaakt (gaat maken) van de situatie en de techniek, dan kunnen we alles wel gaan verbieden en achter slot en grendel verbergen.
Wat houden we dan nog over?

Laat je (ja jij lezer) door de idiote argumenten van tegenstanders er niet van weerhouden deze privacy beschermende techniek te gebruiken, jij bepaalt het gebruik, niet de techniek zelf (!) :

- Tor browser is een aangepaste Firefox browser die privacy biedt op een manier die geen enkele andere browser biedt. Je kunt deze brower prima gebruiken naast andere browsers, voor sommige doeleinden is de privacy even minder belangrijk, internetbankieren bijvoorbeeld (in Nederland dan).
Zoals met alles biedt het geen gouden garanties tegen alles, gebruik het verstandig en in je voordeel.

- Tails is een aangepaste linux live dvd die speciaal is gemaakt om je privacy te bewaken en zelfs prima te gebruiken is voor dagelijks internetverkeer, op je eigen pc of die van iemand anders, en met een usb stickje voor documenten die je misschien wil bewaren.
(wel goed scannen dan als je die usb stick weer in een gewoon opgestartte pc stopt, je weet maar nooit).
Zoals met alles biedt het geen gouden garanties tegen alles, gebruik het verstandig en in je voordeel.

Bewaken van je privacy ?
Wat je digitaal aan privacy hebt weggegeven ben je kwijt en pak je maar moeilijk weer terug.
Wees dus altijd alert en bewust van je kansen om privacy daar waar het wel mogelijk is nog te beschermen!
27-07-2015, 20:24 door Anoniem
Door Anoniem: Ik gebruik al geruime tijd Tor voor alle website bezoekjes.
overdrijven is ook een kunst. klinkt weer als iemand die iets heeft gehoord ergens en nu denkt dat ie alles via Tor moet doen..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.