Na Ziggo waarschuwt ook ZeelandNet klanten voor een malafide e-mail die op dit moment rondgaat en beweert dat de ontvanger een betalingsachterstand heeft. De e-mail heeft als onderwerp 'Betalingsachterstand' en zou van betalingsachterstand@zeelandnet.nl afkomstig zijn.
Volgens het bericht moet de ontvanger een bedrag van 39,95 euro voldoen. "Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan. U heeft ZeelandNet gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incasseren, helaas is dit op het door u opgegeven rekeningnummer niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt € 39,95. Thans verzoeken wij u vriendelijk om dringend het opstaande bedrag van € 39,95 te betalen", aldus de e-mail.
Waar de malafide e-mail die aan Ziggo-klanten was gericht ontvangers vroeg om de betaling via een Paysafe-card te verrichten, wordt nu een rekeningnummer van de ASN Bank vermeld waar het geld naar toe moet worden overgemaakt. Via Twitter en de eigen website heeft ZeelandNet nu een waarschuwing gegeven, inclusief een voorbeeld van de e-mail.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.