De Amerikaanse zorgverzekeraar Excellus BlueCross BlueShield heeft 10 miljoen klanten gewaarschuwd dat hun gegevens mogelijk bij een hack zijn gestolen. Op 5 augustus van dit jaar ontdekte de verzekeraar dat er een "geraffineerde aanval" was uitgevoerd, waarbij de aanvallers toegang tot het netwerk hadden.
Wat de aanval "geraffineerd" maakte wordt niet vermeld. Ook worden er geen details gegeven over hoe de aanvallers binnen wisten te komen. Wel meldt Excellus dat verder onderzoek uitwees dat de eerste aanval op het netwerk op 23 december 2013 plaatsvond. Of de aanvallers ook gegevens hebben gestolen is op dit moment nog onduidelijk.
Mogelijk zijn er namen, geboortedata, social security nummers, e-mailadressen, telefoonnummers, rekeninggegevens en verzekeringsclaims buitgemaakt, maar zoals gezegd is dit nog niet vastgesteld. Vanwege het incident krijgen klanten twee jaar gratis bescherming tegen identiteitsdiefstal en heeft Excellus de beveiliging van het IT-netwerk aangescherpt. Details worden wederom niet gegeven.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.