De Amerikaanse overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor het screenen van ambtenaren en twee keer werd gehackt wil binnen twee jaar alle wachtwoorden van het personeel uitbannen. Aanvallers wisten twee keer bij het Office of Personnel Management (OPM) binnen te dringen.
Daarbij werden de gegevens van 25,7 miljoen Amerikanen gestolen. Het ging onder andere om zeer gevoelige gegevens die ambtenaren op de screeningsformulieren moesten invullen, zoals psychische problemen, drugs- en alcoholgebruik, aanhoudingen door politie, faillissementen en gebruikersnamen, wachtwoorden en 5,6 miljoen vingerafdrukken. Hoewel het sinds 2004 verplicht is om in te loggen met een digitale smartcard, bleek dat vorig jaar september slechts 1% van de OPM-computers dit vereiste.
In een update heeft de overheidsinstantie nu laten weten dat over een jaar de helft van het personeel zal inloggen via een persoonlijke smartcard. Alle interne werknemers hebben inmiddels een smartcard nodig voor netwerktoegang, maar dat geldt niet voor gebruikers buiten de overheidsdienst, aldus Donna Seymour, de Chief Information Officer van het OPM. Eind 2017 zal voor werknemers met een smartcard multifactor-authenticatie worden verplicht, alsmede voor 80% van de gebruikers die nog geen smartcard heeft. Verder zal het OPM het netwerk van netwerksensoren uitbreiden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.