Verschillende e-mailproviders, waaronder Hushmail en FastMail, zijn het doelwit van afpersers geworden, die zware DDoS-aanvallen op de e-maildiensten uitvoerden. Daardoor konden gebruikers enige tijd niet bij hun e-mail. Eerder werd al bekend dat ProtonMail was afgeperst.
Deze e-mailprovider besloot het bedrag dat de afpersers eisten te betalen, maar de aanvallen gingen toch door. Ook FastMail werd door de afpersers bedreigd, maar deze e-maildienst weigerde te betalen, zo laat het bedrijf in een blogposting weten. De aanvallen die volgden zorgden ervoor dat gebruikers meerdere dagen niet konden inloggen, zo blijkt uit de statuspagina. Inmiddels is de dienst weer bereikbaar en zou sinds 9 november geen nieuwe aanvallen meer te verduren hebben gekregen.
Een andere provider die met de afpersers te maken kreeg is Hushmail, dat net als ProtonMail een versleutelde e-maildienst aanbiedt. Hushmail weigerde ook te betalen en werd vanaf 5 november met DDoS-aanvallen bestookt, waardoor klanten meerdere dagen niet bij hun e-mail konden. Gisteren vond er weer een DDoS-aanval plaats waardoor Hushmail enige tijd onbereikbaar was, zo laat de statuspagina zien.
E-mailprovider Runbox kreeg ook met de aanvallen te maken, die een aantal dagen duurden. Ook nu eisten de afpersers geld en wederom werd er besloten niet te betalen. Afgelopen zaterdag stopten de aanvallen, waarbij de aanvallers zelfs hun excuses maakten, zo meldt het bedrijf op de eigen website. Op hetzelfde moment werd ook e-mailaanbieder VFEmail onder vuur genomen. Het bedrijf weigerde te betalen, maar de eigenaar overwoog wel om met de e-maildienst te stoppen, zo laat hij op Facebook weten. VFEmail is echter nog steeds actief en heeft als oplossing tijdelijk een nieuw IP-adres met anti-DDoS-proxy geïmplementeerd om de aanvallen te stoppen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.