image

Hack kost Britse provider TalkTalk 95.000 klanten

woensdag 3 februari 2016, 14:12 door Redactie, 1 reacties

Een inbraak op het netwerk van TalkTalk eind vorig jaar heeft de Britse provider 95.000 klanten gekost, zo heeft het bedrijf gisteren bekendgemaakt. Bij de aanval werden de gegevens van 156.000 klanten buitgemaakt. De schade van het incident loopt in de tientallen miljoenen ponden.

Zo had de aanval een 'handelsimpact' van 15 miljoen pond (20 miljoen euro) en worden de buitengewone kosten op 40 miljoen pond (53 miljoen euro) tot 45 miljoen pond (60 miljoen euro) geschat. Tevens verlieten 101.000 abonnees de provider, waarvan er 95.000 als gevolg van de hack vertrokken.

"Het is bemoedigend om te zien dat de situatie weer aan het normaliseren is, na een uitdagend kwartaal dat door de cyberaanval werd gedomineerd", zegt ceo Dido Harding. Hij merkt op dat bijna een half miljoen klanten het cadeautje heeft geaccepteerd dat TalkTalk vanwege de hack aanbood. "Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat klanten denken dat we in hun belang hebben gehandeld. Vertrouwen in het merk TalkTalk is kort na de aanval verbeterd en staat nu hoger dan voor het incident", aldus de ceo. Wegens de aanval zijn tot nu toe 5 mensen opgepakt, waarvan 4 tieners.

Reacties (1)
04-02-2016, 09:53 door superglitched
Het is alleen de vraag of oorzaak en gevolg door elkaar worden gehaald. Dat kopt namelijk heel anders vaak:
"Slechte beveiliging kost Britse provider TalkTalk 95.000 klanten"
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.