Adobe heeft een nieuwe oplossing onthuld om mensen over meerdere apparaten te volgen, zodat er gerichte advertenties kunnen worden getoond. Marketing Cloud Device Co-op wordt omschreven als een netwerk dat bedrijven in staat stelt om samen te werken en zo mensen beter te kunnen identificeren.
Dit moet het voor de bedrijven mogelijk maken om hun gebruikers op verschillende apparaten en via verschillende applicaties te herkennen en zo op grote schaal een "gepersonaliseerde ervaring" te bieden. Op dit moment zijn alleen bedrijven als Google en Facebook in staat om hun gebruikers via verschillende apparaten te identificeren, omdat gebruikers met enige regelmaat op hun netwerken inloggen.
Adobe stelt dat digitale marketing vooral gericht is op ip-adressen en cookies, waardoor het niet mogelijk is om een 'authentieke en intelligente koppeling' met elke gebruiker te maken. Co-op maakt een koppeling tussen groepen apparaten die door anonieme gebruikers worden gebruikt. Hierdoor krijgen marketeers meer inzicht in het gedrag van gebruikers en kunnen zo meer gerichte advertenties tonen. Uit cijfers zou blijken dat Adobe Co-op tot wel 1,2 miljard apparaten wereldwijd kan koppelen. Volgens het softwarebedrijf blijven de privacy en transparantie hierbij gewaarborgd.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.