KLM gaat samenwerken met Facebook Messenger, zodat passagiers hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus via de chatdienst van de sociale netwerksite kunnen ontvangen. Dat heeft KLM vandaag bekendgemaakt.
"Onze klanten delen graag informatie met ons via een persoonlijker platform zoals Messenger", zegt Pieter Elbers, president-directeur van KLM. De nieuwe Messenger-dienst is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken via de website van de luchtvaartmaatschappij en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Messenger. Naast het ontvangen van de boekingsbevestiging en elektronische instapkaart ontvangen passagiers ook actuele vluchtinformatie.
"Ook kan er live met ons worden gechat voor stoelreserveringen en wijzigingen”, zegt KLM-directeur Tjalling Smit tegenover de Telegraaf. "We gaan andere reisdiensten integreren, zoals taxi en verkeer. Omdat de identiteit van de gebruiker bekend is, hoeft hij niet steeds in te loggen", voegt Facebook-directeur David Marcus toe. Beide bedrijven stellen dat de privacy van klanten gewaarborgd is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.