De Belastingdienst heeft particulieren die tijdens het inloggen op de website van de fiscus tegen problemen aanlopen verschillende browsertips gegeven, zoals het wissen van de internetgeschiedenis. Onverwachte zaken tijdens het inloggen kunnen volgens de Belastingdienst aan de browser liggen.
Om de problemen tijdens het inloggen te verhelpen worden nu verschillende algemene browsertips gegeven, zoals het verversen van de browser via F5, het sluiten en opnieuw starten van de browser, maar ook het wissen van de internetgeschiedenis en cookies. Als laatste wordt nog aangeraden om een andere browser te gebruiken of de browser opnieuw te installeren.
Tevens worden gebruikers op de storingspagina gewezen, aangezien dit ook een oorzaak van inlogproblemen kan zijn. "Het kan ook te druk zijn op onze server om in te loggen. Probeer het dan later nog eens", besluit de fiscus. Staatssecretaris Wiebes van Financiën liet vorige maand nog weten dat zich geen storingen op de website van Belastingdienst hadden voorgedaan, maar er wel momenten van "verminderde capaciteit" waren als gevolg van de installatie van een beveiligingsupdate. Meer dan 6 miljoen mensen hebben inmiddels aangifte gedaan, waarvan ruim 270 duizend via de aangifte-app.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.