Google heeft een nieuwe tool geïntroduceerd die gebruikers meer inzicht in hun activiteiten bij Google moet bieden en komt met een optie voor meer gerichte advertenties. Op dit moment laat Google gerichte advertenties zien gebaseerd op eerdere zoekopdrachten en bijvoorbeeld bekeken YouTube-video's.
De komende dagen krijgen gebruikers een verzoek om hun beveiligingsinstellingen te controleren en kunnen daarbij voor een nieuwe optie kiezen om meer gerichte advertenties te ontvangen. Het gaat dan om advertenties gebaseerd op leeftijd, geslacht en zoekgeschiedenis die op websites van derde partijen worden weergegeven. Gebruikers moeten zelf voor deze optie kiezen. Wanneer de optie is gekozen krijgen gebruikers wel de optie om bepaalde advertenties te blokkeren op apparaten waar ze met hun Google-account zijn ingelogd, zo meldt Wired.
Daarnaast zal Google ook een nieuwe pagina uitrollen genaamd My Activity. Hier kunnen gebruikers zien welke informatie Google over hen op verschillende apparaten heeft verzameld, zoals bekeken YouTube-video's, bezochte websites en zoekopdrachten, en die bekijken, doorzoeken of verwijderen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.