Door Anoniem: MS is NIETS verplicht
Las pas een logica en oplossing aangedragen door een windows gebruikert zelf *
Ware het niet dat het geen ["]dienst["] is die je geforceerd moet gebruiken en zelfs voor normaal gebruik gratis is EN eigendom is van MS zelf.
Zij zijn jou [...] dan ook NIETS verplicht.
Zoek een alternatief en ga daar mee werken. Case closed.
Nogmaals samengevat en vertaald naar de eigen situatie
'Microsoft verplicht niemand Windows te gebruiken, de gratis en betaalde Microsoft producten zijn van Microsoft.
Microsoft is haar klanten dan ook NIETS verplicht.
Zoek een alternatief en ga daar mee werken.
Case closed.'
Hoe simpel kan het zijn.
* https://www.security.nl/posting/478600#posting478613
Door Erik van Straten: @Anoniem van 17:18:
je zwamt.
1) Windows is helemaal niet gratis. Om voor de gratis
upgrade naar Windows 10 in aanmerking te komen, is een bestaande en gekochte Windows licentie vereist, en bovendien geldt die niet voor
elke Windows licentie (niet voor XP bijvoorbeeld). Ten slotte geldt het "aanbod" niet onbeperkt. Daarbij: als ik alle "updates" op mijn PC's met
gekochte WIndows 7 licenties zou installeren, zouden ook zij massaal "telemetry data" naar Redmond sturen. Denk maar niet dat Microsoft een webpage gemaakt heeft waarin staat hoe je die "data flow" naar Redmond onder Windows 7 of 8[.1] kunt uitschakelen.
2) Los van punt 1: Microsoft heeft een gigantische machtspositie doordat op de overgrote meerderheid van PC's en laptops Windows wordt gebruikt. Het is volkomen terecht dat door de overheid ingestelde toezichthouders ingrijpen als een bedrijf of andere organisatie op onredelijke wijze misbruik maakt van zo'n positie en daarbij mogelijk zelfs wetten overtreedt. Waarbij het gangbaar is dat wetgeving achterloopt op wat machtswellustelingen allemaal bedenken en over klanten / anders betrokkenen uitstorten.
3) Los van de punten 1 en 2: er bestaat zoiets als
eerlijk zakendoen. Ik denk dat Microsoft de vertrouwensrelatie die zij met haar klanten heeft opgebouwd, meer heeft geschaad met deze W10 crap dan zij verwachtte - met [1] als gevolg.
[1]
https://tweakers.net/nieuws/113645/microsoft-verwerpt-doelstelling-van-1-miljard-windows-10-apparaten-in-2018.htmlDank Erik voor het verhelderende antwoord.
Ik ben het helemaal met je eens
De reactie waarop je reageert was ook een koekje met een
knipoog naar de totale zwamneuzerij die hier op het forum loskomt als je ook maar kritiek durft te hebben op het zogenaamde 'eerlijke zakendoen' en de manier waarop dit bedrijf omgaat met de opgebouwde dan wel overgenomen klantrelaties.
Zelfs als de kritiek uit eigen hoek komt moet er dan snel naar het eventuele handelen van andere fabrikanten gewezen worden.
Wat natuurlijk het besproken probleem in zijn geheel niet oplost.
De wrange ironie in de reactie werd dan wellicht niet opgepikt maar je toelichting wordt zeer gewaardeerd.
Niet om een bedrijf of merk aan te vallen maar om onacceptabele enof discutabele keuzes en gedrag aan de kaak te stellen.
Je (lees men) biedt immers een product aan om je klanten van dienst te zijn en niet om ze te schofferen of naar andere producten en platforms te jagen zou je denken.
Maar in sommige gevallen kan minder klanten inderdaad gunstig uitpakken en hoeft dat op zich geen nadelige gevolgen te hebben voor de inkomsten. Een tactiek (het afstoten van klanten en support) die al lang bekend is en door bedrijven van allerlei soort bewust wordt ingezet.
Kritische, klagende klanten support verlenen kost tijd geld en moeite, weg ermee.
Een kwestie van rendementsdenken.
Alles voor het maximale rendement.
Vandaag, 17:18 door Anoniem