Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: 07-08-2016, 11:12 door Anoniem: Die grenzen worden niet bepaald door het internet maar door providers, en iedere provider gaat hier anders mee om.
MailChimp en SendBlaster hebben kennelijk een andere provider dan jijzelf, en heeft geen beperkingen op dat gebied.
Als je ook zelf meer mail wilt kunnen sturen moet je ofwel met je provider gaan praten, ofwel naar een andere gaan.
Overigens zal die grens waarschijnlijk alleen gelden als je verzendt via de mailserver van Hosting2Go. Als je rechtstreeks
verzendt (dan moet je wel software hebben die dat kan) dan zal die limiet vast niet gelden. Echter, het kan wel zijn
dat Hosting2Go dat rechtstreeks verzenden tegenhoudt.
Het spijt me heel erg, maar dit verhaal is gewoon onjuist.
Wat Anoniem 07-08-2016, 11:12 schrijft is misschien niet voor iedereen even begrijpelijk, maar ik kan er geen speld tussenkrijgen.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Mailservers mailen naar elkaar, maar sturen ook door naar andere mailservers weer als tussenstop, een client doet in feite niets behalve op de mailserver aanvragen welke mail er voor een bepaald account is. Een client logt dus in op een mailserver, en vertelt die mailserver om de huidige mails te geven (afhankelijk van IMAP/POP3 settings te bewaren of niet op de server, of om zelf een mail te verzenden).
In deze thread gaat het over het
verzenden van e-mail, 1 van de 2 hoofdtaken van een MUA. Vreemd dat je die taak pas op het einde noemt, notabene tussen ronde haken.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Mailchimp en Sendblaster zijn niet hetzelfde. Ze zijn wel allebei op het zakenleven gericht.
Wat hebben we aan deze info?
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Mailchimp is voor transactionele e-mail.
Wat is "transactionele" e-mail? Verzenden van e-mail gebeurt altijd via transacties.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Dit kun je ook makkelijk via een eigen server doen, omdat het geen honderden dezelfde e-mails zijn, maar e-mails specifiek gericht op een gebruiker en die hoofdzakelijk ook via die gebruiker is getriggerd.
De TS wil een nieuwsbrief verzenden, waarschijnlijk veel meer dan 100 identieke e-mails naar ontvangers die zich daarvoor hebben aangemeld.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Het enige nadeel is via een eigen server dat je weinig autoriteit hebt als goed IP adres voor e-mail verzenden. Maar ook een stel belangrijke instellingen mist, die verifiëren dat je een betrouwbare zender bent.
Ik neem aan dat je doelt op protocollen als SPF, DKIM en DMARC. Maar die geven
niet aan dat je een betrouwbare afzender bent.
Voorbeeld: gisteren ontving ik dezelfde 419 scam als getoond in [1] - met SPF, DKIM en DMARC allemaal in orde.
[1]
http://report-spam.email/gary.meyers/tdsb.on.caJe hebt overigens wel gelijk dat bulkmail verzonden zonder authenticatie van het zendende domein in veel gevallen geweigerd zal worden of in spamfolders zal belanden.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Sendblaster is een nieuwsbrief oplossing, hier mag je dus wel één en dezelfde e-mail duizenden keren versturen naar andere adressen.
Wat ik van Sendblaster begrijp is dat het een MUA is voor bulkmail. Vanzelfsprekend moet je geen MUA gebruiken die jou beperkt in het aantal kort achter elkaar te verzenden e-mails, maar
dat is hier niet het probleem; beperkingen en zelfs blokkades worden jou
buiten jouw invloedsfeer opgelegd omdat jouw provider en beheerders van ontvangende MTA's jou niet van een spammer kunnen onderscheiden.
In elke MUA (en zo te zien ook in Sendblaster) moet je, om e-mail te kunnen verzenden, de domainname of een IP-adres van een SMTP server invullen. Daarbij heb je in principe de volgende mogelijkheden:
1) Een mailserver (MTA) van jouw provider die mail voor jou relayt. Vermoedelijk past Hosting2Go hier haar policy toe (max 49 mails per tijdseenheid).
2) Localhost: als je op dezelfde computer ook een MTA draait (zoals Sendmail, Postfix, Exim, Kerio etc). Problemen: jouw provider zal waarschijnlijk uitgaand verkeer (vanuit jouw MTA software) naar remote MTA's (TCP poort 25) blokkeren waardoor je hier niets aan hebt. Als dat niet geblokkeerd wordt, bestaat de kans dat het door jou gebruikte IP-adres op blacklists staat.
3) Eigen mailserver binnen jouw IP-adresreeks bij jouw provider: zelfde problemen als bij 2.
4) Third party MTA die voor jou relayt (ESP = E-mail Service Provider): mail bied je niet aan op TCP poort 25 van die relay MTA, maar op een andere poort waarbij je jezelf moet authenticeren (om te voorkomen dat anderen misbruik kunnen maken van de door jou betaalde dienst).
5) Bijv. voor alle gmail ontvangers: direct een ontvangende MTA van gmail (die servers zullen niet voor jou willen relayen naar andere dan gmail accounts). Door dit te herhalen met een ontvangende Outlook.com MTA voor Microsoft accounts, voor een Ziggo MTA voor Ziggo accounts etc. kun je wellicht een boel mail verzenden. Echter ook hier gelden de problemen genoemd bij 2.
Laatst bijgewerkt 09-08-2016, 22:38 door superglitched: Dan heb je ook nog een eigen mailserver van je provider bijv. mijnnaam@kpn-planet.nl. Maar normale consumenten hebben geen enkele reden om enorm veel mails te versturen. Daarom ga ik er vanuit dat ze dit limiet van 50 per dag bijv. ook nooit zullen verhogen.
Het ontgaat mij volledig waarom de bijdrage van Anoniem waar jij naar refereert niet zou kloppen en daarnaast zie ik niet wat jouw bijdrage toevoegt voor de TS. Wat is precies jouw punt?