/dev/null - Overig

bezorgen van security dingetjes

09-08-2016, 12:50 door Anoniem, 28 reacties
Ik heb de afgelopen tijd veel bestellingen gedaan van nicknacks op security gebied.
Het valt me op dat daarbij in het bijzonder de bezorgers van PostNL en DPD niet aanbellen en gewoon een kaartje in de bus stoppen.
Ik kwam er pas achter toen ik mijn camera beelden ging bekijken van mijn auto naar aanleiding van vandalisme.
Per ongeluk zag ik toen ook de PostNL en DPD medewerkers langskomen.
In eerste instantie viel het niet eens op, maar ineens popte het in mijn hoofd..
Ze hadden beide geen pakketje bij zich maar duwden meteen een papiertje in de bus.

Afgezien van dat ik niet begrijp dat een kaartje in de bus stoppen en alle pakketjes bij de lokale plantentoko of boekenwinkel dumpen tijdwinst oplevert, vraag ik me ook af of bij mensen die zo omgaan mijn security spulletjes wel veilig zijn.

Andere mensen deze ervaring ook?
Reacties (28)
09-08-2016, 13:46 door Anoniem
Om hierover te discussieren hebben we natuurlijk véél meer informatie nodig hoor. Ik snap niet waarom je het bedrijf niet gewoon opbeld, maarja. Maak maar foto's van je huis en bestellingen etc. zodat we kunnen kijken hoe het er precies allemaal uitziet en ook het uur wanneer de chauffers langs kwamen, was het misschien al donker? Of misschien was de batterij van de scanner leeg, dat weet je ook nooit als je de chauffeur niet aanspreekt hé? Er moest toch wel een reden zijn hé... anders zouden die bedrijven al lang falliet geweest zijn.
09-08-2016, 14:04 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb de afgelopen tijd veel bestellingen gedaan van nicknacks op security gebied.
Het valt me op dat daarbij in het bijzonder de bezorgers van PostNL en DPD niet aanbellen en gewoon een kaartje in de bus stoppen.
Ik kwam er pas achter toen ik mijn camera beelden ging bekijken van mijn auto naar aanleiding van vandalisme.
Per ongeluk zag ik toen ook de PostNL en DPD medewerkers langskomen.
In eerste instantie viel het niet eens op, maar ineens popte het in mijn hoofd..
Ze hadden beide geen pakketje bij zich maar duwden meteen een papiertje in de bus.

Afgezien van dat ik niet begrijp dat een kaartje in de bus stoppen en alle pakketjes bij de lokale plantentoko of boekenwinkel dumpen tijdwinst oplevert, vraag ik me ook af of bij mensen die zo omgaan mijn security spulletjes wel veilig zijn.

Andere mensen deze ervaring ook?


NEEN
09-08-2016, 14:46 door Illnl
post NL is zeer onbetrouwbaar.
Gaven ooit aan dat ik een bestelling om 2 uur was misgelopen, terwijl ik met zicht op de voordeur tot 3:30 zat te wachten.
om 4 uur was er dus een aan de deur gekomen met een briefje dat hij er om 2 uur was geweest.

Klagen hierover hielp niet en dezelfde persoon loopt nogsteeds de route...
09-08-2016, 14:52 door Anoniem
Ik wil jou nog wel eens zien piepen als je als ZZP'er met een zelf gekochte of gehuurde bus pakketjes moet langs
brengen in een wijk waar bijna niemand overdag thuis is, en daar dan 50 cent per pakketje voor vangt.
"we hebben er voor gekozen" om pakketbezorgen tot een commerciele concurrentiemarkt te maken ipv een staatsbedrijf,
dan moeten we ook niet zeuren als de uitvoering van de dienst geoptimaliseerd is op winst voor de aandeelhouders ipv
op goede uitvoering naar de zin van de consument. (ik noem bewust niet het woord kwaliteit want daar verstaan de
bewindsvoerders bij dat soort bedrijven heel wat anders onder dan jij en ik)
09-08-2016, 15:30 door Anoniem
Ja, met DHL. Dan kan je achter een auto aanrennen die al negerend plank gas geeft met een strakke blik in de spiegelende achteruitkijk.

Afhankelijk van de medewerker (want er zijn ook varianten waar men savonds rijdt en dus wel kan afleveren!) werden worden pakketjes via postnl overdag bij willekeurige buren afgegeven. Dat kan een naaste buur zijn, aan de overkant of zelfs geheel ergens anders in de straat.
Niet alle buren kunnen de verleiding weerstaan het pakketje ongeopend te laten, de kans dat het pakketje geheel verdwijnt bestaat bij buren waarmee je over wat dan ook van mening verschilt.

Voor het afgeven van pakketjes aan buren zou dus het best vooraf toestemming dienen te worden gegeven (aan specifiek vooraf bepaalde buren) en anders zou het afleveren bij welke buren dan ook verboden moeten zijn.
Omdat nou eenmaal niet alle mensen te vertrouwen zijn.
09-08-2016, 15:47 door Anoniem
Je bel is stuk..
09-08-2016, 15:58 door Anoniem
Ik heb wel eens meegemaakt dat de bezorger zelf de handtekening voor ontvangst zetten op z'n scanner omdat het toch in mijn brievenbus paste die beneden in de galerij staat i.p.v. aan te bellen.
Ik was verder gewoon thuis en ging even kijken of er misschien een niet thuis bericht in zat, ook hier is dat wel eens de gewoonte uit gemak, ook wel vaker meegemaakt.
En daar lag mijn bestelling, getekend en wel voor ontvangst, was zichtbaar op de site van PostNL.
Wat toch eigenlijk valsheid in geschrifte is.
Klagen hierover was ook hiervoor totaal zinloos.
09-08-2016, 16:28 door Anoniem
Zojuist wilde ik een aantal pakketjes ophalen bij de lokale boekenwinkel (PostNL punt)...
Daar vertelden ze me dat ik ze niet mocht/kon ophalen omdat ze PostNL hadden verteld dat hun bezorger alle pakketjes bij hen dumpt.
Daarop is besloten door de boekenwinkel voorlopig geen pakketjes meer aan te nemen van de bezorger die als 'niet aanwezig' bestempeld werden.

Ik was dus niet de enige die het op viel dus.
Lastige is nu wel dat ik nog langer op mijn encryptie sticks moet wachten totdat de bezorger of een vervanger ze alsnog komt brengen.
09-08-2016, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb wel eens meegemaakt dat de bezorger zelf de handtekening voor ontvangst zetten op z'n scanner omdat het toch in mijn brievenbus paste die beneden in de galerij staat i.p.v. aan te bellen.
Inderdaad dat doet de bezorger bij mij ook. Ik krijg vaak pakjes uit China die makkelijk in de bus passen en dit
wordt vrijwel altijd zo afgehandeld. Ik dacht eerst ze doen dat alleen als ik er niet ben maar ik heb het ook mee
gemaakt als ik er wel was. Ik denk dat zo'n bezorger baalt als hij 3 minuten moet gaan staan wachten omdat je
helemaal naar beneden moet komen om te tekenen. Hij weet ook wel dat zijn opdrachtgever het bedrag voor
"tekenen bij ontvangst" wat in Nederland geldt helemaal nooit gehad heeft.
09-08-2016, 17:09 door Anoniem
Vandaag, 16:58 door Anoniem
Ik ben dezelfde die met dit voorbeeld komt op 15:58

Maar bij ging het om aangetekende post vanuit Nederland zelf, waar je flink voor betaald op een postagentschap.
Iets van €8,15 kost dat tegenwoordig, dus ze baas heeft het geld hiervoor wel ontvangen.
Dus daar zit ook geen verschil in of dat ze zelf wel een krabbeltje zetten.
Alles bij elkaar gewoon zo onbetrouwbaar als de pest.
09-08-2016, 17:58 door Anoniem
Je hebt het over bestellingen van “bestellingen gedaan van nicknacks op security gebied “ en dat het veelal niet aan deur afgeleverd wordt, klinkt mij als een combinatie die iets weg heeft van een vorm van paranoia
09-08-2016, 18:20 door Anoniem
Herken dit wel van vroeger. Op overigens vanalles qua pakketpost.

Maar dacht dat het altijd toeval was, dat ik de bel niet had gehoord (vrijwel onmogelijk, maar vooruit).

Meer opvallend vond ik overigens dat de pakketjes dan nooit bij de supermarkt waren waar ze moesten liggen en dat duidelijk te zien was dat ze op en neer aan het gaan waren tussen super en distributie.


Toen melding gemaakt. Onderzocht. Opgelost.
10-08-2016, 00:02 door [Account Verwijderd]
Volgens de diverse post/pakketbezorgers is er niets aan de hand. Alles prima, alles ok.

NEEN dus.

Waarom is er een Hurricane van klachten over deze bedrijfstak?
Gewoon omdat er teveel pakketpost zoekraakt (verkeerd bezorgd of misschien zelfs achterover gedrukt) Maar het is schoppen tegen de bierkaai tot je tenen er krom van staan.

Bij mij staat de teller dit jaar al op 2. Een boek (jan.) en een nos onderdeel voor een 27 jaar oude CD-speler (jun.)
Ja...beiden niet aangetekend verzonden. Zo zo, hoor ik iemand roepen of dat iets uitmaakt? Ha, belachelijk, neen dus, geen zier.
Of je nu wel of niet moet tekenen is van twijfelachtige waarde.
Drie jaar terug lag een waardevolle zending, waarvoor handtekening vereist, bij mij gewoon op de deurmat. Wie had de krabbel gezet? (kun je controleren met track&trace) Ik niet, maar meneertje/mevrouwtje post.nl
10-08-2016, 08:40 door Anoniem
Door Anoniem: Ik wil jou nog wel eens zien piepen als je als ZZP'er met een zelf gekochte of gehuurde bus pakketjes moet langs
brengen in een wijk waar bijna niemand overdag thuis is, en daar dan 50 cent per pakketje voor vangt.
"we hebben er voor gekozen" om pakketbezorgen tot een commerciele concurrentiemarkt te maken ipv een staatsbedrijf,
dan moeten we ook niet zeuren als de uitvoering van de dienst geoptimaliseerd is op winst voor de aandeelhouders ipv
op goede uitvoering naar de zin van de consument. (ik noem bewust niet het woord kwaliteit want daar verstaan de
bewindsvoerders bij dat soort bedrijven heel wat anders onder dan jij en ik)

Misschien een ander vak kiezen en niet lopen te "piepen"
10-08-2016, 10:43 door Anoniem
we hebben er voor gekozen" om pakketbezorgen tot een commerciele concurrentiemarkt te maken ipv een staatsbedrijf,
dan moeten we ook niet zeuren als de uitvoering van de dienst geoptimaliseerd is op winst voor de aandeelhouders ipv
op goede uitvoering naar de zin van de consument.
Ik als consument heb hier helemaal niet voor gekozen, spreek voortaan voor je zelf.
Mijn ervaring is dat pakketbezorgen een zooi is, ik bestel alleen nog maar via internet als ik geen andere keus heb.
10-08-2016, 10:57 door Anoniem
De bezorgers zijn vaak ZZPers die per afgehandeld pakket worden betaald. Het scheelt hun een hoop tijd om gewoon een briefje in de bus te flikkeren in plaats van aan te bellen in de hoop dat je thuis bent (en bij veel adressen voor niets te staan wachten). Lijkt me dus een kwestie van gemakzucht / probleem inherent aan hoe postbedrijven met hun personeel omgaan.

Waarom je vindt dat het 'onveilig' is dat de bezorger dit doet is mij een mysterie. Je kan immers het pakje gewoon afhalen in dezelfde staat als het anders bij jou aan de deur zou zijn aangekomen.
10-08-2016, 13:39 door Anoniem
Laten we niet alle PostNL/post/pakketbezorgers over éen kam scheren want die van 'mij' is een keurig nette vent waarbij nog nooit iets is zoek geraakt.

Een jaar of twee geleden hebben we in overleg met ónze' post/pakketbezorger en enkele bewoners in de straat die veel en/of vaak thuis zijn, een regeling getroffen waar hij paketten die niet bezorgt kunnen worden bij de geadresseerde eventueel kan afgeven.

Werkt perfect, tot volle tevredenheid van de bewoners en de bezorger.
10-08-2016, 14:39 door Anoniem
Ik heb een goede pakketbezorger en soms is die bezig om laat in de avond om pakketten af te leveren.

Hij heeft netjes gevraagd als het pakket door de bus past en ik niet thuis ben zelf een mooie tekening te maken op zijn terminal, ik blij en hij blij.

Ik weet niet of het nog zo is dat alle pakketjes uit China direct naar een afgifte punt gaat en dat je kaartje via de postbezorger krijgt dat je de zending met vertoon/afgifte van een identificatie document kunt ophalen. Ik wordt daar niet blij van want elke keer typen ze informatie over in het systeem van de TPG.

Lang lang geleden had je nog de opties verzenden, verzenden met handtekening voor ontvangst en aangetekend verzenden. De handtekening voor ontvangst kan ik nergens meer vinden.
10-08-2016, 15:20 door Anoniem
Jazeker: PostNL-postbezorger had geen zin om ronde te rijden in buitengebied. Ontving ook geen kaartje in brievenbus. Enkel melding op T&T website dat wij niet thuis waren. Volgende dag werd wel geleverd.
Dit is 3x voorgekomen, telkens op maandag, de dag dat onze vaste besteller zijn vrije dag heeft.

Melding maken bij Wehkamp en Coolblue (verzenders) heeft geholpen.
10-08-2016, 17:05 door Anoniem
Door Anoniem:
we hebben er voor gekozen" om pakketbezorgen tot een commerciele concurrentiemarkt te maken ipv een staatsbedrijf,
dan moeten we ook niet zeuren als de uitvoering van de dienst geoptimaliseerd is op winst voor de aandeelhouders ipv
op goede uitvoering naar de zin van de consument.
Ik als consument heb hier helemaal niet voor gekozen, spreek voortaan voor je zelf.

O je snapt hem kennelijk niet. Zal het even uitleggen.
"we hebben er voor gekozen" dat is een aanduiding voor: de door ons allemaal democratisch gekozen regering heeft
het zo gewilld. we kunnen allemaal zien dat het een domme beslissing was maar we kunnen er niks van zeggen
want we hebben die regering gekozen en die regering vertegenwoordigt ons in hun beleid om alles wat goed werkte
kapot te maken uit oogpunt van bezuiniging of ter bevordering van het commerciele gewin.
10-08-2016, 21:03 door Anoniem
O je snapt hem kennelijk niet. Zal het even uitleggen.
"we hebben er voor gekozen" dat is een aanduiding voor: de door ons allemaal democratisch gekozen regering heeft
het zo gewilld. we kunnen allemaal zien dat het een domme beslissing was maar we kunnen er niks van zeggen
want we hebben die regering gekozen en die regering vertegenwoordigt ons in hun beleid om alles wat goed werkte
kapot te maken uit oogpunt van bezuiniging of ter bevordering van het commerciele gewin.
Ik ben het met je standpunt eens, sorry voor mijn ondoordachte reactie.
11-08-2016, 12:53 door Anoniem
Leuk al dat gezamenlijk geklaag hier op pakketbezorgers, maar waar gaat dit nou toe leiden?

Als klant heb je een overeenkomst met het bedrijf waar je je spulletjes bestelt. Ben je niet tevreden over de bezorging, dan moet je bij dat bedrijf klagen of voortaan een andere verzendwijze kiezen (als die mogelijkheid geboden wordt). Het staat je vrij om je spulletjes ergens anders te bestellen.

Hier op security.nl klagen gaat al helemaal niet helpen, de pakketjesbezorger aanspreken misschien wel, maar uiteindelijk ben jij niet zijn klant.
11-08-2016, 12:56 door Anoniem
Door Anoniem:
O je snapt hem kennelijk niet. Zal het even uitleggen.
"we hebben er voor gekozen" dat is een aanduiding voor: de door ons allemaal democratisch gekozen regering heeft
het zo gewilld. we kunnen allemaal zien dat het een domme beslissing was maar we kunnen er niks van zeggen
want we hebben die regering gekozen en die regering vertegenwoordigt ons in hun beleid om alles wat goed werkte
kapot te maken uit oogpunt van bezuiniging of ter bevordering van het commerciele gewin.
Ik ben het met je standpunt eens, sorry voor mijn ondoordachte reactie.

En omdat we dat per persoon allemaal niks vinden, betalen we allemaal voor kwaliteit, kopen we in de kleine winkeltjes en niet via internet bij de groten, belonen we goed werk, nemen we geen beunhaas in de arm maar een bedrijf dat daardoor personeel in dienst kan houden, kopen we uitsluitend biologische en scharrelproducten en gaan alleen maar op de fiets.

Want wij zijn kritische consumenten, hebben het beste voor met de maatschappij en maken op grond daarvan onze keuzes, ook als dat iets meer geld, moeite of tijd kost. Toch?
11-08-2016, 16:07 door Anoniem
Vandaag, 12:53 door Anoniem

Dus als ik iets opstuur en daar €8,15 voor betaal omdat ik wil dat er voor getekend wordt voor ontvangst, en de bezorger zet zelf een krabbeltje, dan moet de ontvanger bij mij gaan klagen dus.

Lijkt me niet.
Of moet ik dan gaan klagen bij PostNL?
Ook allang een keer gedaan, is niet de bedoeling en ze zullen het uitzoeken, is dan het antwoord.
En verder hoor je er nooit meer wat over.

En pakketbezorgers aanspreken is zinloos, ze ontkennen het (heb ik namelijk ook wel eens gedaan) en ze wisselen met de dag.
Het gebeurt zelden dat ik hier dezelfde zie.
11-08-2016, 16:27 door Anoniem
Door Anoniem 17:05: O je snapt hem kennelijk niet. Zal het even uitleggen.
"we hebben er voor gekozen" dat is een aanduiding voor: de door ons allemaal democratisch gekozen regering heeft
het zo gewilld. we kunnen allemaal zien dat het een domme beslissing was maar we kunnen er niks van zeggen
want we hebben die regering gekozen en die regering vertegenwoordigt ons in hun beleid om alles wat goed werkte
kapot te maken uit oogpunt van bezuiniging of ter bevordering van het commerciele gewin.

Ja, maar democratie is fijn hoor. Want democratie is de wil van het volk!
Hoor je me? Democratie is de wil van het volk! En dat is fijn. Heus. Echt waar.

(elke dag lees, hoor en zie ik stomverbaasd in de media wat ik nou weer wil...)
11-08-2016, 17:03 door Anoniem
Door Anoniem: Vandaag, 12:53 door Anoniem

Of moet ik dan gaan klagen bij PostNL?
Ook allang een keer gedaan, is niet de bedoeling en ze zullen het uitzoeken, is dan het antwoord.
En verder hoor je er nooit meer wat over.

Ja, dat is de bedoeling. De klant / ontvanger heeft een overeenkomst met jou, voor de spullen in het pakje, en dat het pakje op een bepaalde manier bezorgd wordt. Jij als bedrijf / verzender hebt een overeenkomst met PostNL, waar PostNL belooft dat de ontvanger gaat tekenen voor het pakje dat jij aanlevert ter bezorging. Als ze dit niet doen, is er dus een klacht van de ontvanger naar jou, die jij moet zien op te lossen (met excuses, vergoeding, whatever), en dan weer van jou naar PostNL, die PostNL moet zien op te lossen (of niet, natuurlijk...). Als dit vaak genoeg gebeurt kun je als bedrijf overwegen over te stappen naar een andere bezorgdienst.
18-08-2016, 17:16 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb wel eens meegemaakt dat de bezorger zelf de handtekening voor ontvangst zetten op z'n scanner omdat het toch in mijn brievenbus paste die beneden in de galerij staat i.p.v. aan te bellen.
Ik was verder gewoon thuis en ging even kijken of er misschien een niet thuis bericht in zat, ook hier is dat wel eens de gewoonte uit gemak, ook wel vaker meegemaakt.
En daar lag mijn bestelling, getekend en wel voor ontvangst, was zichtbaar op de site van PostNL.
Wat toch eigenlijk valsheid in geschrifte is.
Klagen hierover was ook hiervoor totaal zinloos.

Ook een keer meegemaakt, maar dan met een dure telefoon. Pakketje was gewoon in de brievenbus gedaan en daarna een meter lager op de grond gekomen. Ook een klacht over ingediend, maar die bezorgen kreeg ik een paar dagen later scheldend aan de deur. Scheelde niet veel of ik had aangifte gedaan.
19-08-2016, 11:30 door [Account Verwijderd]
Ja, briefjes in de bus i.p.v een pakket aan de deur is de norm geworden.
Anders wel adres onbekend pakket retour.

Op enkele uitzonderingen na doen de meeste bezorgers van PostNL DHL e.t.c. dit.
Vroegeeee was dat de KPN met de K van koninklijk en de bezorger was een beëdigde beambte die iedereen in de wijk kende.

Er is iets raars gaande:
Ik kan voor minder dan de porto kosten in Nederland een flits light (strobelight) uit China laten komen.
En ja, de bezorgers worden onderbetaald, maar de bonussen moeten toch ergens vandaan komen.

De meeste pakketten gaan van bedrijven naar bedrijven, lees bonussen voor de CEO en winstdeling voor aandeelhouders.

Wat er aan deze wereld mankeert is solidariteit D.W.Z. word lid van de bond en ga staken voor een fatsoenlijk salaris.

Ik zie Kok nog op die aanhanger staan en roepen:
MAANNEE WE GAAAAN STOKKEN.
Dat plat praten heb ik hem als MP nooit meer horen doen.
Maar het valt me NU wel op dat die mensen die OP dat podium staan te roepen vrij snel een mooi baantje krijgen.

Betaal pinda's en je krijgt apen en dat mag in sommige opzichten een nadeel zijn.
Maar ieder nadeel heeft een voordeel en in het geval van die apen is het dat ze te stom zijn om te gaan staken.

Je hebt recentelijk in de kranten kunnen lezen dat de TOP mensen in Nederland oud zijn en weinig kennis van hun bedrijf hebben, het komt er op neer dat ze alleen maar WILLEN weten hoe ze hun eigen zakken kunnen vullen.

Verwijt het de bezorger niet dat hij de bocht afsnijd.
Bij de KPN kon je trots zijn op je vak, in weer een wind.
Nu ben je als personeel een weggooi artikel, kan het goedkoper dan vlieg je er NU uit.
Het hoeft/mag niet meer netjes.
Je krijgt de tijd niet meer om het netjes te doen en tenslotte waarom zou je het netjes doen,
de lijding (geen spelfout) ziet het verschil niet.

Als jouw mooie IT baantje door een Indiër voor 1 £ per uur gedaan kan worden hoelang denk jij nog te blijven hangen.
Of denk nog steeds dat dit niet mogelijk is.

HET MOET NU GOEDKOOP EN ZEKER NIET MEER GOED!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.