image

Hilton-personeel beschouwt eigen e-mail als phishingmail

donderdag 11 augustus 2016, 13:50 door Redactie, 2 reacties
Laatst bijgewerkt: 11-08-2016, 14:55

Een e-mail die het Hilton onlangs naar klanten verstuurde werd door het eigen personeel als phishingmail aangezien. De e-mail was gericht aan klanten die aan het loyaliteitsprogramma van de hotelketen meedoen. In het bericht werd de ontvanger gevraagd om zijn accountgegevens te controleren.

Een bezorgde klant vroeg het Hilton vervolgens via Twitter om advies, aangezien het bericht erg veel op een phishingmail leek. Daarnaast linkte de "update now" knop naar een http-pagina in plaats van een https-pagina, zo laat Lenny Seltzer weten. Het webcareteam van Hilton antwoordde op Twitter dat de hotelketen de e-mail niet had verstuurd. De e-mail was echter wel door Hilton verstuurd. "Als klanten leren dat legitieme berichten er zo uitzien, verliezen ze de mogelijkheid om tussen echte en frauduleuze berichten onderscheid te maken", stelt Seltzer.

Image

Reacties (2)
12-08-2016, 13:12 door Anoniem
Nou,dat is heel simpel he? Wat niet als legitiem uitziet (ook al is dit wel legitiem) verdwijnt keihard met een DELETE.
14-08-2016, 19:59 door Anoniem
Je kan geen verschil zien tussen legit en phishing. Het is namelijk exact recreeerbaar, dus het gevaar bestaat in de huidige samenleving dat "echt genoeg lijkende" emails als betrouwbaar worden aangezien, terwijl vrijwel geen enkele mail zomaar vertrouwd moet worden. Wel moeilijk dilemma...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.