Snapchat zou in het derde kwartaal van dit jaar beginnen met het gebruik van gebruiksdata voor het tonen van gerichte advertenties aan gebruikers. Zo meldt Business Insider op basis van op een rapport van eMarketer. De advertenties zullen zijn gebaseerd op het gedrag van de gebruiker binnen de app.
Wie bijvoorbeeld zich binnen de populaire foto-chatapp veel met sportkanalen bezighoudt kan sportadvertenties te zien krijgen. Volgens Business Insider zal Snapchat op dit moment nog geen gebruik van het surfgedrag buiten de app gebruikmaken, maar zou dat mogelijk later wel kunnen. Net als Facebook en Google biedt ook Snapchat een "social inlogdienst" op websites aan. Zodoende kunnen Snapchatgebruikers op andere websites met hun Snapchat-account inloggen.
Snapchat kan zo ook achterhalen op welke andere websites gebruikers actief zijn en daar de advertenties op afstemmen. Volgens partners van Snapchat zou de foto-chatapp mogelijk ook naar andere opties voor gerichte advertenties kijken, waarbij van een speciale programmeerinterface gebruik wordt gemaakt. Volgens mediabureau Mindshare is de mogelijkheid om gerichte advertenties te tonen en gebruikers te segmenteren goed nieuws voor adverteerders.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.