Vanaf vandaag kunnen klanten van ING en andere Nederlandse banken elkaar onderling betalen en terugbetalen via social media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn. Ook kan dit via e-mail of sms. In de ING Mobiel Bankieren App is het nu mogelijk om een betaalverzoek aan te maken en dit met klanten van alle Nederlandse banken met een betaalrekening te delen.
Het verzoek kan worden betaald via iDeal, waarna ING er voor zorgt dat het bedrag op de rekening van de ontvanger terechtkomt. "De klant maakt zelf in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aan op zijn smartphone. De app genereert vervolgens een link die de klant kan delen via welk online kanaal hij dat wil. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDeal. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij", zegt Jeroen Losekoot van ING.
Klanten konden bij ING al een betaalverzoek aanmaken met een qr-code en betalen met stembediening en vingerafdrukherkenning. Op dit moment maken ruim 2,8 miljoen klanten gebruik van de ING Mobiel Bankieren App, die samen gemiddeld 90 miljoen keer per maand inloggen. Eerder introduceerde ABN Amro dit jaar al betalen via WhatsApp.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.