Een Nederlands softwarebedrijf heeft een clouddienst gelanceerd die B2B-marketeers in staat zou stellen om bezoekers op hun website en socialmediakanalen met naam en contactgegevens te identificeren. Het identificeren van bezoekers zou tot waardevolle leads moeten leiden.
De clouddienst van Qeado analyseert niet alleen het verkeer op een website, maar ook op de socialmediakanalen. Daarbij worden bezoekers gevolgd om deze te herleiden naar een bedrijf dat vervolgens gepresenteerd wordt als lead. Het bedrijf zegt met een aantal analyses bedrijven wereldwijd te kunnen herkennen, maar de focus ligt op bedrijven uit Europa.
Als een bezoeker wordt herkend toont de clouddienst de pagina's waarin die interesse had en commerciële informatie zodat er contact opgenomen kan worden. "Indien we sociale mediakanalen herkennen dan tonen we deze ook waardoor je laagdrempelig het bedrijf kan volgen op hun social mediakanalen", aldus de aanbieder. Alle data die worden opgeslagen voldoen volgens het softwarebedrijf aan de Europese databeschermingswetgeving die in 2018 van kracht wordt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.