Door Anoniem:
Nee, want ik heb de idkaart direct betaald.
Direct pinnen op het gemeente huis.
Ja, dat is gebruikelijk dat je het paspoort vooraf moet betalen. Maar dat maakt hun niet minder verantwoordelijk voor het afleveren van het document bij jou thuis als dat de afspraak was.
Zij zijn hun afspraak niet nagekomen, dus zij moeten het regelen. En nee, daarvoor hoef jij niet te betalen.
Aangifte is gewijgerd wegens geen misdrijf!
Dat klopt helemaal, want als je niet weet waar het gebleven is, hoe kun je dan weten of het al dan niet opzettelijk gestolen of verduisterd is onderweg naar jou toe?
De Gemeente en Politie verwijzen naar elkaar
Procedure is nu weer naar gemeente huis om nieuwe id aan te vragen en te betalen.
PostNL gebeld 0,45 per min. maar de verzender mag alleen bezwaarmaken.
Dat is vermoedelijk de gemeente en die zien mijn missende id kaart niet als een probleem.
Ze kunnen een ons naar elkaar blijven wijzen, maar er is maar één partij waarmee jij zaken doet en dat is de gemeente. Jij hebt betaald voor iets wat je tot op heden niet ontvangen hebt, en het is de verantwoordelijkheid van de gemeente om dat in orde te maken. PostNL is hier geen partij (voor jou), omdat jij hier geen zaken mee doet. Jij hebt immers niet de verzending geregeld, dat heeft de gemeente gaan.
Dus, op naar de gemeente, en zij zullen dit moeten gaan uitzoeken. Geef ze daarbij maximaal een paar dagen ivm de ernst van de noodzaak, en laat anders tussendoor even vallen dat je bij het uitblijven van een oplossen de ombudsman zult inschakelen, meestal gaan ze dan wat harder lopen. Volgens mij is er maar één oplossing en dat is dat ze kosteloos voor jou een nieuw paspoort laten maken, en waarbij ze de documentnummers van de oude laten registreren als vermist.
Een andere optie is naar Schiphol gaan en daar een Noodpaspoort aanvragen als ik weg moet.
Maar dan draai je zelf op voor de kosten. En dit is niet jouw probleem, maar van de gemeente die jouw paspoort kwijt heeft gemaakt.
Gemeente mederwerker "Het zou kunnen dat de ID verkeerd bezorgd is bij de buren" of ik even in de buurt wil gaan vragen of iemand deze heeft per ongeluk heeft ontvangen? Procedure is wel dat als de kaart terug komt deze om veiligheids reden vernietigd wordt en niet nog een keer kan worden opgestuurd.
Ik heb een klacht in gedient maar daar heb ik geen goed gevoel over.
Biedt hem of haar aan zelf even bij de buren te vragen ivm tijdgebrek. Begrijp ik het goed dat ze deze dus wel degelijk in het systeem hebben gezet als 'verloren'? In dat geval erkennen ze dus het feit dat de verzending gefaald heeft, en in dit geval is er dus geen winst meer te behalen ook al zou het document nog ergens opduiken. En in dat geval, erkent de gemeente dus ook de foutieve bezorging, en zullen zij dus moeten opdraaien voor de kosten van een nieuwe.