Door Anoniem: 01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
Sherlock iedere frequentie kan je afvangen met de juiste hardware(Bv. SDR radio of whatever). Het gaat niet om de frequentie maar de protocol hoe de pasje en de apparaat met elkaar (veilig) communiceert. Tevens als ik contactloos betaal moet ik toch minimaal toch ongeveer minimaal 2-3cm mijn pasje van die pin apparaat houden wilt het werken. Dus ik vraag me dan af of je zelf niet toevallig met je pasje zat rond te zwaaien.
02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
0,5 per maand euro voor wat extra betaalgemak? Als dit zo is en je bent er niet mee eens ben je natuurlijk vrij om een andere bank te kiezen..... ;) Tevens zie ik hier niks van terug.. bron?
03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
Jaja.. je hebt meer banken..
04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank. En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
Zie hierboven, je doet alsof je onrecht word aangedaan en dat je geen andere keuzen hierin hebt.
05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
Sure, als ik een reclame spotje maak dat jij in een nieuwe tesla kan rijden moet ik je die dan maar gratis geven?
Ik neem aan als je een bank product afneemt dat je eerst goed kijkt wat de voorwaarden zijn.
06. Waarom is de "Chip betaling" gestopt..?? Omdat deze niet genoeg winstgevend meer was voor de banken.
Ik heb werkelijk vroeger nog nooit iemand die CHIP gebeuren voor iets anders zien gebruiken dan voor een snoepautomaat of een parkeerpaal. Nee ik mis het niet..
07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc. Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en ING met ± 245 %.
Persoonlijk (ik zit bij ABN) zie ik niks van een prijsstijging van 555% heb je hiervan een bron? en mocht de prijzen omhoog gaan (inflatie e.d.?) wat houd je tegen een andere bank te kiezen?
08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??
Wat verwacht je nou, dat een bank een gratis service is? wat denk je wat zo grote bank runnen kost? onderhoud van hun systemen/mainframes, ontwikkeling, kantoor ruimtes en personeel. Persoonlijk vind ik het niet erg om een paar euro per maand te betalen om makkelijk mijn geld te beheren. Als ik dit allemaal zonder bank moest doen (dus alleen in contant) ben ik iedere maand paar dagen bezig geld rond te brengen voor mijn rekeningen. En mocht ik overvallen worden als ik net mijn salaris heb opgehaald moet ik een maand op droog brood en water leven. ;)
09. Is de bankpas houder op de hoogte dat het contactloos betalen ongevraagd is aangezet op jouw bankrekening nummer en dat men dit OOK kan uitzetten en hoe ...??? Men zwijgt in alle talen hierover.
Toen ik mijn nieuwe ABN pas ophaalde zat er een brief bij met wel de betreffende informatie. Tevens staat er op de pasjes waarmee je kan draadloos betalen een logo dat die dat aangeeft. Ook zie ik genoeg reclame langs komen over dit onderwerp om mensen te informeren, wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?
10. Ik heb bij de AFM een klacht ingediend hieromtrent en is gegrond verklaard. Verder nieuws nog steeds niet ontvangen. Bijna 1 jaar geleden!!!
Ben ook benieuwd om hun reactie. Graag deze te delen hier op de forum.
THEYosh ofzoiets..
Beste reageerder, m.b.t.
punt 01 sterke software heb ik, "zwaaien" al helemaal niet. Data lek is beter.
ING stopt toch ook weer op het eind van dit jaar, na ± 8 maanden, reeds met de App Twyp (= The Way You Pay) vanwege te weinig rendement, jou bekend..??
punt 02 bron....???? staat zoals ik al schrijf in de leveringsvoorwaarden op de iNG site te LEZEN.
punt 03 jaja betekent ..??? erbij neerleggen en zo maar accepteren? Andere banken verrekenen in jouw bank bezit account dit.
punt 04 het gaat mij er om dat men het allemaal zo klakkeloos accepteert. En vele kleine kosten maken er op een gegeven moment toch wel grote onkosten van. Of leven we zo luxe dat het ons niets interesseert?
punt 06 heb het altijd juist gebruikt waardoor ik een betere controle had over mijn financiële uitgaven. Kort door de bocht jouw redenatie van alleen maar .......
punt 07 ja bewijzen genoeg. Je moet even gaan rekenen vanaf het moment dat de "provisiekosten etc." werden verboden.
Vanaf 2007 tot op heden zijn deze percentages hierop gebaseerd, maar ja elk jaar een beetje maakt toch wel veel geld op het einde van de rit.. Eerst begon ING met verhogingen (telefonisch gesprek zelfs vastgelegd), jaar daarop Rabobank, jaar daarop ABN-AMRO. Het zeggen van :"andere bank kiezen" is voor mij kort door de bocht, zo werkt dat niet.
punt 8 wat heb ik aan al die zakelijke opsommingen? Dat is hun verantwoordelijkheid niet die van de klant.
punt 9 jij praat over ABN-AMRO pas, ik over ING pas. Dus groot verschil. O ja, ABN-AMRO heeft netjes een briefje erbij gedaan omdat de AFM de banken sector hierover op de vingers heeft getikt. ( Interne communicatie is hier over) maar ING had het al uitgerold.
punt 10 zal zeker gebeuren t.z.t.