image

Banken willen dat vrouwen meer contactloos gaan betalen

maandag 21 november 2016, 08:34 door Redactie, 29 reacties

Banken willen dat vrouwen meer contactloos gaan betalen en besteden daarom tijdens het Margriet Winter Festival op allerlei manieren aandacht aan deze betaalmethode. Volgens Betaalvereniging Nederland, dat de banken vertegenwoordigt, doen vrouwen de meeste aankopen. Elf procent meer dan mannen.

43 procent van de contactloze betalingen wordt echter door vrouwen gedaan. Vorig jaar waren vrouwen nog voor 38 procent van alle contactloze betalingen verantwoordelijk. In de eerste helft van 2016 was dit opgelopen tot 43 procent. "Vrouwen stellen nog veel vragen over hoe contactloos betalen werkt, hoe het zit met limieten en of het wel veilig is. Vooral die laatste vraag weerhoudt sommige vrouwen ervan om contactloos te betalen", aldus Betaalvereniging Nederland.

De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen. Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen. Daarbij stelt Betaalvereniging Nederland dat de schade van een verloren of gestolen betaalpas die voor contactloos betalen wordt misbruikt nooit meer dan 50 euro kan zijn, aangezien dit de limiet van de betalingen is als de pincode niet bekend is.

Reacties (29)
21-11-2016, 08:42 door Anoniem
Ik zou graag willen dat meer mensen het spoeltje door zouden laten ponsen...
Nu een leuke vraagstelling: Maakt dat de vrouwen nou onbewust beveiligingbewuster, of zelfs omgekeerd (omdat ze het mogelijk wel hebben, maar niet gebruiken, gebaseerd op aannames)?
21-11-2016, 08:51 door Anoniem
Zodat ze nog meer geld kunnen spenderen.. Slim
21-11-2016, 08:51 door Anoniem
De vraag is natuurlijk, waarom willen de banken zo graag dat hun klanten contactloos betalen.
21-11-2016, 08:56 door Anoniem
De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen.
Ik heb daar nadrukkelijk een andere mening over. Meer aanvalsvectoren, geen aanvullende beveiliging, DUS onveiliger.
Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen.
Niemand kan precies vertellen wat er aan data van die kaart te halen is. Wellicht faciliteert RFID andere ellende - zonder dat het direct aan 'contactloos betalen' te relateren is.
Daarbij stelt Betaalvereniging Nederland dat de schade van een verloren of gestolen betaalpas die voor contactloos betalen wordt misbruikt nooit meer dan 50 euro kan zijn, aangezien dit de limiet van de betalingen is als de pincode niet bekend is.
Dat is mooi, maar het is nog steeds 50 euro. En daar moet ik nog steeds voor werken. Waarom zou ik het risico nemen?

De volgende vraag is waar het belang van de banken achter deze campagne zit. Ze doen dit vast niet uit oogpunt van 'consumenten belang'...
21-11-2016, 09:19 door MathFox
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een draadloze betaling te proxyen naar een pinpas in een handtasje...
21-11-2016, 09:52 door Anoniem
Door Anoniem:
De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen.
Ik heb daar nadrukkelijk een andere mening over. Meer aanvalsvectoren, geen aanvullende beveiliging, DUS onveiliger.

Same here, hèt probleem met contactloos betalen is 'contactloos'. Dat betekent dat er geen fysiek contact tussen pas en betaalapparaat benodigd is, dus een aanvaller die óf heel dichtbij kan komen, óf een 'grote antenne' gebruikt, is een reëel gevaar.

Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen.
Niemand kan precies vertellen wat er aan data van die kaart te halen is. Wellicht faciliteert RFID andere ellende - zonder dat het direct aan 'contactloos betalen' te relateren is.

Als we niet weten dat het gebeurt, betekent dat nog niet dat het niet daadwerkelijk gebeurt. Wie mist er nou 2,50 voor "564565GREGXD iov QWERTY PAYMENTS INTL BV nr 53435462"? En als je je al afvraagt wat dat ook weer was... wie gaat er de bank voor bellen?
21-11-2016, 10:10 door Anoniem
Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen.
Niemand kan precies vertellen wat er aan data van die kaart te halen is. Wellicht faciliteert RFID andere ellende - zonder dat het direct aan 'contactloos betalen' te relateren is.
Als we niet weten dat het gebeurt, betekent dat nog niet dat het niet daadwerkelijk gebeurt. Wie mist er nou 2,50 voor "564565GREGXD iov QWERTY PAYMENTS INTL BV nr 53435462"? En als je je al afvraagt wat dat ook weer was... wie gaat er de bank voor bellen?
------
Precies, het valt niet op !
Je weet nooit wat erop je virtuele pas staat, dus je weet niet ook niet wanneer het eraf is. En bedragen boven de 50 euro worden niet gedaan, die hackers zijn ook niet gek.....
21-11-2016, 10:42 door Anoniem
Leugen 1: "De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen."

Een pinbetalingen vereist de invoer van een extra code. Dat is dus per definitie veiliger.

Leugen 2: "Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen"

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/consument/25141528/__Contactloos_zakkenrollen_tot_duizenden_euro_s__.html

Leugen 3: "Daarbij stelt Betaalvereniging Nederland dat de schade van een verloren of gestolen betaalpas die voor contactloos betalen wordt misbruikt nooit meer dan 50 euro kan zijn"

http://www.blikopnieuws.nl/economie/237450/contactloze-betaalpas-schrijft-meer-af-dan-50-euro.html

Lekker bezig, Security.nl.... Worden jullie tegenwoordig door het bankwezen gesponsord?
21-11-2016, 11:33 door Anoniem
Kunnen ze niet iets maken wat alles waar je langer dan 5 sec naar kijkt automatisch afrekent en bij de afhaalbalie voor je klaarlegt? Dat is toch waar ze het liefst naar toe willen? Of, misschien hoeft dat kijken niet eens, er aan denken is genoeg. Of er aan gáán denken.
21-11-2016, 12:28 door Anoniem
Daarbij stelt Betaalvereniging Nederland dat de schade van een verloren of gestolen betaalpas die voor contactloos betalen wordt misbruikt nooit meer dan 50 euro kan zijn, aangezien dit de limiet van de betalingen is als de pincode niet bekend is.
Per bankpas.. Met andere woorden, wie een bankpas heeft voor gezamenlijke rekening, priverekening en voor bedrijf of vereniging heeft dus in het ergste geval al verplicht 150 euro vrij opneembaar bij zich.

Voor mij voldoende reden om koppig contactloze passen te blijven weigeren. Wordt mijn portemonnee gerold, dan ben ik er een stuk zekerder van dat ze niet zonder meer geld kunnen opnemen.
21-11-2016, 12:40 door FOCUSRS500
Bekijk het op een andere manier: "STOP CONTACTLOOS BETALEN" !!!!

01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is
(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos
betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank.
En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
06. Waarom is de "Chip betaling" gestopt..?? Omdat deze niet genoeg winstgevend meer was voor de banken.
07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc.
Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en
ING met ± 245 %.
08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??
09. Is de bankpas houder op de hoogte dat het contactloos betalen ongevraagd is aangezet op jouw bankrekening nummer
en dat men dit OOK kan uitzetten en hoe ...??? Men zwijgt in alle talen hierover.
10. Ik heb bij de AFM een klacht ingediend hieromtrent en is gegrond verklaard. Verder nieuws nog steeds niet ontvangen.
Bijna 1 jaar geleden!!!

Wees kritisch met betrekking wat de banken op moment met de consument uitvoeren. M.a.w. aan het "uitzuigen" is van hun eigen klanten !!!
21-11-2016, 13:02 door Anoniem
04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank.
En vergeet niet de loonkosten van mensen die ontslagen worden, om dat de bank ons voorschrijft hoe wij moeten betalen.
Ik betaal zolang als mogenlijk is cash.
21-11-2016, 13:10 door Anoniem
De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen.

Als je dit durft te beweren dan ben je echt glashard mensen aan het voorliegen. En als je glashard aan het liegen bent na de bijna-catastrofe van 2008, dan heb je blijkbaar niets geleerd. Des te meer redenen om elk advies vanuit deze wereld JUIST ver links te laten liggen; als ze je willen overhalen tot iets, betekend dit dat ze er zelf beter van worden en jij genaaid wordt.

Verder natuurlijk logisch, vrouwen gaan lekker shoppen en kopen dan impulsiever en dit proberen de banken uit te buiten door de drempel sterk te verlagen. Meer aankopen, meer transacties, meer winst voor de bank dus hogere bonussen. Van zo iets moeten we ons niet afhankelijk willen maken. Gewoon contant betalen, zo ga je bewuster met je geld om en gun je de bank geen machtspositie waar deze totaal niet mee om kan gaan.

Reden dat vrouwen minder gebruik maken van contactloos betalen is misschien dat ze deze valkuil beginnen op te merken.
21-11-2016, 13:18 door Anoniem
Nou je kan mensen niet dwingen om meer contactloos te betalen.
De banken zullen dat misschien wel willen,om geld dan meer te laten rollen voor de fianciele balans.
Banken zijn eigenlijk zelf geld wolven,ze willen zich ook zelf verrijken.
Vooral al die bankdirecteuren die worden steeds rijker,en de armen mensen met leningen bijvoorbeeld steeds armer,doordat ze meer rente kwijt zijn aan hun aflossing steeds.
21-11-2016, 13:26 door Mozes.Kriebel
Wel genderneutraal adviseren!

Maar ff serieus; banken geven andviezen die hen alleen helpen, nooit de klant. En contactloos is niet secure. Simpel.
Bij elke electronische transactie minimaal 2 factor authenticatie.
21-11-2016, 13:28 door Anoniem
Cash maakt onafhankelijk cashloos maakt afhankelijk. Driemaal raden van wie men dan afhankelijk wordt.
21-11-2016, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem: Reden dat vrouwen minder gebruik maken van contactloos betalen is misschien dat ze deze valkuil beginnen op te merken.

Of dat ze vaker bedragen groter dan maximaal 50 euro pinnen?
Dan heb je aan contactloos betalen ook niets.

Ik voel me als man trouwens een beetje gepasseerd dat de bank alleen vrouwen wil overtuigen. Over discriminatie gesproken.
Niet dat contactloos betalen gebruik, of zal gaan gebruiken. Maar als principieel punt over gelijke behandeling.
21-11-2016, 13:47 door Anoniem
01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is
(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
NFC zit meestal op 13,56 MHz, niet op 2,4 GHz zoals Bluetooth.
21-11-2016, 14:51 door Anoniem
Door FOCUSRS500: Bekijk het op een andere manier: "STOP CONTACTLOOS BETALEN" !!!!

02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos
betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank.
En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc.
Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en
ING met ± 245 %.
08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??

Goed verhaal... Een beetje research was misschien een beter idee geweest:
https://www.ing.nl/media/ING_Gewijzigde-tarieven-januari-2017%20(2)_tcm162-110644.pdf

Ofwel: broodje aap.
21-11-2016, 16:52 door Anoniem
Kennelijk is er in een verlichte hersenpan het idee gerezen het betalen met cash tot ongewenste intimiteit te verklaren.

Of, wellicht was het wat minder nobel bedacht, spreek de meest tech aversie volle doelgroep aan om je digitale trucendoos er zonder weerstand door te jassen.
Het geheugen van Margriet werkt voor technieuws als een vergiet.
Ouderwets handig strategies bedacht.

Hopelijk is de tegenwoordige geest van het damesaandeel steeds beter bestand tegen niet uit te bannen oplevingen van ouderwetse doelgroep strategieën.
Al schuilt er vemoedelijk en helaas in elk politiek oncorrect clisjeeidee nog steeds een commercieel exploitabele kern van waarheid.
ai

Zou het ook helpen tegen standaard voordringen bij de bakker?
Dan ben ik voor.
21-11-2016, 19:29 door Anoniem
"Vorig jaar waren vrouwen nog voor 38 van alle contactloze betalingen verantwoordelijk. In de eerste helft van 2016 was dit opgelopen tot 43 procent."
Vind ik toch een flinke vooruitgang, van 38 van alle contactloze betalingen naar 43 procent van alle contactloze betalingen. En hoeveel zijn er dit op een dag?

Maar 38 is toch net 1 mevrouw met iets meer dan een maand aan betalingen? Hoeveel vrouwen hebben we in Nederland en hoeveel van die vrouwen hebben contactloos betalen aanstaan? :)

(Ja, lullig als je de eerste keer dat 'procent' vergeet, wordt de context toch heel iets anders.)
21-11-2016, 21:03 door Anoniem
01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
Sherlock iedere frequentie kan je afvangen met de juiste hardware(Bv. SDR radio of whatever). Het gaat niet om de frequentie maar de protocol hoe de pasje en de apparaat met elkaar (veilig) communiceert. Tevens als ik contactloos betaal moet ik toch minimaal toch ongeveer minimaal 2-3cm mijn pasje van die pin apparaat houden wilt het werken. Dus ik vraag me dan af of je zelf niet toevallig met je pasje zat rond te zwaaien.

02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
0,5 per maand euro voor wat extra betaalgemak? Als dit zo is en je bent er niet mee eens ben je natuurlijk vrij om een andere bank te kiezen..... ;) Tevens zie ik hier niks van terug.. bron?

03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
Jaja.. je hebt meer banken..

04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank. En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
Zie hierboven, je doet alsof je onrecht word aangedaan en dat je geen andere keuzen hierin hebt.

05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
Sure, als ik een reclame spotje maak dat jij in een nieuwe tesla kan rijden moet ik je die dan maar gratis geven?
Ik neem aan als je een bank product afneemt dat je eerst goed kijkt wat de voorwaarden zijn.

06. Waarom is de "Chip betaling" gestopt..?? Omdat deze niet genoeg winstgevend meer was voor de banken.
Ik heb werkelijk vroeger nog nooit iemand die CHIP gebeuren voor iets anders zien gebruiken dan voor een snoepautomaat of een parkeerpaal. Nee ik mis het niet..

07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc. Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en ING met ± 245 %.
Persoonlijk (ik zit bij ABN) zie ik niks van een prijsstijging van 555% heb je hiervan een bron? en mocht de prijzen omhoog gaan (inflatie e.d.?) wat houd je tegen een andere bank te kiezen?

08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??
Wat verwacht je nou, dat een bank een gratis service is? wat denk je wat zo grote bank runnen kost? onderhoud van hun systemen/mainframes, ontwikkeling, kantoor ruimtes en personeel. Persoonlijk vind ik het niet erg om een paar euro per maand te betalen om makkelijk mijn geld te beheren. Als ik dit allemaal zonder bank moest doen (dus alleen in contant) ben ik iedere maand paar dagen bezig geld rond te brengen voor mijn rekeningen. En mocht ik overvallen worden als ik net mijn salaris heb opgehaald moet ik een maand op droog brood en water leven. ;)

09. Is de bankpas houder op de hoogte dat het contactloos betalen ongevraagd is aangezet op jouw bankrekening nummer en dat men dit OOK kan uitzetten en hoe ...??? Men zwijgt in alle talen hierover.
Toen ik mijn nieuwe ABN pas ophaalde zat er een brief bij met wel de betreffende informatie. Tevens staat er op de pasjes waarmee je kan draadloos betalen een logo dat die dat aangeeft. Ook zie ik genoeg reclame langs komen over dit onderwerp om mensen te informeren, wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?

10. Ik heb bij de AFM een klacht ingediend hieromtrent en is gegrond verklaard. Verder nieuws nog steeds niet ontvangen. Bijna 1 jaar geleden!!!
Ben ook benieuwd om hun reactie. Graag deze te delen hier op de forum.


THEYosh ofzoiets..
22-11-2016, 00:26 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Ik zou graag willen dat meer mensen het spoeltje door zouden laten ponsen...knip...

Even helemaal terug naar boven dus (eerste reactie) want als ik het allemaal snel lees, is op dit advies nog geen reactie gekomen.
Waarom zou je graag willen dat meer mensen het spoeltje 'doorponsen'?
ik neem dat even heel letterlijk want het lijkt wel of de schrijver er genoegen in schept anderen zeer waarschijnlijk op te zadelen met een door een automaat 'ingeslikte' (betaal)pas. Een zichtbaar beschadigde pas gebruiken is een risico omdat een betaalautomaat 'slim' is en zo'n beschadigde pas als een poging tot sabotage detecteert. Elke bankinstelling biedt daarom de service om vooral vanwege veiligheidsredenen een beschadigde pas gratis tegen een nieuwe in te wisselen. Uitgezonderd diè gevallen waarbij opzet in het spel is.

Dus... Gewoon de pas voor contactloos betalen blokkeren en niet met gaatjestangen, holponsen en hamers de pas te lijf gaan!
Overigens over 'broodjes aap' gesproken, dat automatisch weer inschakelen van de contactloos betalen functie dat je her en der (ook hier) weleens leest is met betrekking tot de ING-bank volslagen lariekoek....
Ik heb nu bijna een vol jaar geleden deze functie uitgeschakeld en - zojuist gecontroleerd - het staat nog steeds 'hartstikke' uit.
22-11-2016, 09:54 door Anoniem
Door FOCUSRS500: Bekijk het op een andere manier: "STOP CONTACTLOOS BETALEN" !!!!

01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is
(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
uhm.... Bluetooth is 2.4GHz, nfc (in dit geval Mifare Desfire) is 13.56 MHz, is nogal een verschilletje. En is maar tot 10cm afstand van de pas te gebruiken (ja kan verder, maar moet je een hele sterke antenne hebben. en blaas je ook de chip mogelijk mee op)
22-11-2016, 12:50 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem: Ik zou graag willen dat meer mensen het spoeltje door zouden laten ponsen...knip...

Even helemaal terug naar boven dus (eerste reactie) want als ik het allemaal snel lees, is op dit advies nog geen reactie gekomen.
Waarom zou je graag willen dat meer mensen het spoeltje 'doorponsen'?
ik neem dat even heel letterlijk want het lijkt wel of de schrijver er genoegen in schept anderen zeer waarschijnlijk op te zadelen met een door een automaat 'ingeslikte' (betaal)pas. Een zichtbaar beschadigde pas gebruiken is een risico omdat een betaalautomaat 'slim' is en zo'n beschadigde pas als een poging tot sabotage detecteert. Elke bankinstelling biedt daarom de service om vooral vanwege veiligheidsredenen een beschadigde pas gratis tegen een nieuwe in te wisselen. Uitgezonderd diè gevallen waarbij opzet in het spel is.

Dus... Gewoon de pas voor contactloos betalen blokkeren en niet met gaatjestangen, holponsen en hamers de pas te lijf gaan!
Overigens over 'broodjes aap' gesproken, dat automatisch weer inschakelen van de contactloos betalen functie dat je her en der (ook hier) weleens leest is met betrekking tot de ING-bank volslagen lariekoek....
Ik heb nu bijna een vol jaar geleden deze functie uitgeschakeld en - zojuist gecontroleerd - het staat nog steeds 'hartstikke' uit.

Bedankt voor de reactie, ik had eigenlijk ook eerder een reacie verwacht. Ik heb zelf een jaar geleden al in mijn ABN pas een gat geponst en tot dusver is mijn pas niet ingeslikt, je argument klopt echter wel, maar ik vraag me ook al een halfjaar af hoeveel automaten nou daadwerkelijk controleren omdat het al zon tijd goed gaat ;) ik vertrouw de belofte dat die controles plaatsvinden hierdoor net-zo-min als dat contactloos betalen veilig zou zijn :)
22-11-2016, 22:32 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem: Ik zou graag willen dat meer mensen het spoeltje door zouden laten ponsen...knip...

Even helemaal terug naar boven dus (eerste reactie) want als ik het allemaal snel lees, is op dit advies nog geen reactie gekomen.
Waarom zou je graag willen dat meer mensen het spoeltje 'doorponsen'?
ik neem dat even heel letterlijk want het lijkt wel of de schrijver er genoegen in schept anderen zeer waarschijnlijk op te zadelen met een door een automaat 'ingeslikte' (betaal)pas. Een zichtbaar beschadigde pas gebruiken is een risico omdat een betaalautomaat 'slim' is en zo'n beschadigde pas als een poging tot sabotage detecteert. Elke bankinstelling biedt daarom de service om vooral vanwege veiligheidsredenen een beschadigde pas gratis tegen een nieuwe in te wisselen. Uitgezonderd diè gevallen waarbij opzet in het spel is.

Dus... Gewoon de pas voor contactloos betalen blokkeren en niet met gaatjestangen, holponsen en hamers de pas te lijf gaan!
Overigens over 'broodjes aap' gesproken, dat automatisch weer inschakelen van de contactloos betalen functie dat je her en der (ook hier) weleens leest is met betrekking tot de ING-bank volslagen lariekoek....
Ik heb nu bijna een vol jaar geleden deze functie uitgeschakeld en - zojuist gecontroleerd - het staat nog steeds 'hartstikke' uit.

ABN doet dit in ieder geval wel.

En als je nfc functie uitgeschakeld is dan slikt de automaat hem natuurlijk ook niet in als er een gaatje in zit wat voorkomt dat de nfc chip actief wordt. Dat zal pas gebeuren als nfc ingeschakeld is en de pas dan niet werkt. Er is trouwens een zeer omvangrijke topic van hier ergens op het forum.

Met andere woorden als je pas dan wordt ingeslikt, weet je direct wanneer de bank de functie stilletjes weer heeft aangezet.

Wie dan verder de pas moet betalen kun je dan met de bank uitvechten, als je slim bent stap je over naar een concurrent als ze moeilijk gaan doen.
28-11-2016, 14:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door FOCUSRS500: Bekijk het op een andere manier: "STOP CONTACTLOOS BETALEN" !!!!

02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos
betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank.
En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc.
Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en
ING met ± 245 %.
08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??

Goed verhaal... Een beetje research was misschien een beter idee geweest:
https://www.ing.nl/media/ING_Gewijzigde-tarieven-januari-2017%20(2)_tcm162-110644.pdf

Ofwel: broodje aap.

L.S. Anoniem,
Broodje aap...??? verhaal, hoe komt u daarbij?
Welke research bedoelt u ....???
Een beetje research, ja inderdaad sinds de afschaffing van de provisiekosten zijn de kosten van de banken wél degelijk zoveel gestegen. Ik heb dit jaarlijks bijgehouden dus.... what's the problem?
Waarom wordt mijn klacht bij de AFM wél degelijk gegrond verklaard..??
Uw link verwijst naar de link van / voor 2017.

Vergelijk het eens vanaf 2007 tot op heden en hoeveel % gaat het in het jaar 2017 wéér omhoog, reden...??
Is uw maandelijks inkomen of jaarlijks inkomen óók zoveel gestegen vanaf 2007..??
Rekenen en realiseren wat de financiële werkelijkheid voor de bankklant jaarlijks is moeilijk, en ontgaat u evenals vele andere bankklanten.
28-11-2016, 14:56 door FOCUSRS500
Door Anoniem: 01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
Sherlock iedere frequentie kan je afvangen met de juiste hardware(Bv. SDR radio of whatever). Het gaat niet om de frequentie maar de protocol hoe de pasje en de apparaat met elkaar (veilig) communiceert. Tevens als ik contactloos betaal moet ik toch minimaal toch ongeveer minimaal 2-3cm mijn pasje van die pin apparaat houden wilt het werken. Dus ik vraag me dan af of je zelf niet toevallig met je pasje zat rond te zwaaien.

02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
0,5 per maand euro voor wat extra betaalgemak? Als dit zo is en je bent er niet mee eens ben je natuurlijk vrij om een andere bank te kiezen..... ;) Tevens zie ik hier niks van terug.. bron?

03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
Jaja.. je hebt meer banken..

04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank. En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
Zie hierboven, je doet alsof je onrecht word aangedaan en dat je geen andere keuzen hierin hebt.

05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
Sure, als ik een reclame spotje maak dat jij in een nieuwe tesla kan rijden moet ik je die dan maar gratis geven?
Ik neem aan als je een bank product afneemt dat je eerst goed kijkt wat de voorwaarden zijn.

06. Waarom is de "Chip betaling" gestopt..?? Omdat deze niet genoeg winstgevend meer was voor de banken.
Ik heb werkelijk vroeger nog nooit iemand die CHIP gebeuren voor iets anders zien gebruiken dan voor een snoepautomaat of een parkeerpaal. Nee ik mis het niet..

07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc. Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en ING met ± 245 %.
Persoonlijk (ik zit bij ABN) zie ik niks van een prijsstijging van 555% heb je hiervan een bron? en mocht de prijzen omhoog gaan (inflatie e.d.?) wat houd je tegen een andere bank te kiezen?

08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??
Wat verwacht je nou, dat een bank een gratis service is? wat denk je wat zo grote bank runnen kost? onderhoud van hun systemen/mainframes, ontwikkeling, kantoor ruimtes en personeel. Persoonlijk vind ik het niet erg om een paar euro per maand te betalen om makkelijk mijn geld te beheren. Als ik dit allemaal zonder bank moest doen (dus alleen in contant) ben ik iedere maand paar dagen bezig geld rond te brengen voor mijn rekeningen. En mocht ik overvallen worden als ik net mijn salaris heb opgehaald moet ik een maand op droog brood en water leven. ;)

09. Is de bankpas houder op de hoogte dat het contactloos betalen ongevraagd is aangezet op jouw bankrekening nummer en dat men dit OOK kan uitzetten en hoe ...??? Men zwijgt in alle talen hierover.
Toen ik mijn nieuwe ABN pas ophaalde zat er een brief bij met wel de betreffende informatie. Tevens staat er op de pasjes waarmee je kan draadloos betalen een logo dat die dat aangeeft. Ook zie ik genoeg reclame langs komen over dit onderwerp om mensen te informeren, wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?

10. Ik heb bij de AFM een klacht ingediend hieromtrent en is gegrond verklaard. Verder nieuws nog steeds niet ontvangen. Bijna 1 jaar geleden!!!
Ben ook benieuwd om hun reactie. Graag deze te delen hier op de forum.


THEYosh ofzoiets..

Beste reageerder, m.b.t.
punt 01 sterke software heb ik, "zwaaien" al helemaal niet. Data lek is beter.
ING stopt toch ook weer op het eind van dit jaar, na ± 8 maanden, reeds met de App Twyp (= The Way You Pay) vanwege te weinig rendement, jou bekend..??
punt 02 bron....???? staat zoals ik al schrijf in de leveringsvoorwaarden op de iNG site te LEZEN.
punt 03 jaja betekent ..??? erbij neerleggen en zo maar accepteren? Andere banken verrekenen in jouw bank bezit account dit.
punt 04 het gaat mij er om dat men het allemaal zo klakkeloos accepteert. En vele kleine kosten maken er op een gegeven moment toch wel grote onkosten van. Of leven we zo luxe dat het ons niets interesseert?
punt 06 heb het altijd juist gebruikt waardoor ik een betere controle had over mijn financiële uitgaven. Kort door de bocht jouw redenatie van alleen maar .......
punt 07 ja bewijzen genoeg. Je moet even gaan rekenen vanaf het moment dat de "provisiekosten etc." werden verboden.
Vanaf 2007 tot op heden zijn deze percentages hierop gebaseerd, maar ja elk jaar een beetje maakt toch wel veel geld op het einde van de rit.. Eerst begon ING met verhogingen (telefonisch gesprek zelfs vastgelegd), jaar daarop Rabobank, jaar daarop ABN-AMRO. Het zeggen van :"andere bank kiezen" is voor mij kort door de bocht, zo werkt dat niet.
punt 8 wat heb ik aan al die zakelijke opsommingen? Dat is hun verantwoordelijkheid niet die van de klant.
punt 9 jij praat over ABN-AMRO pas, ik over ING pas. Dus groot verschil. O ja, ABN-AMRO heeft netjes een briefje erbij gedaan omdat de AFM de banken sector hierover op de vingers heeft getikt. ( Interne communicatie is hier over) maar ING had het al uitgerold.
punt 10 zal zeker gebeuren t.z.t.
28-11-2016, 14:56 door FOCUSRS500
Door Anoniem: 01. De reden is dat het NFC (Near Field Communication) gaat via een Blue Tooth frequentie, welke te onderscheppen is(=hacken). Bij de kassa heb ik zelf ervaren dat de vrouw voor mij met NFC betaalde en bij mij werd afgeschreven.
Sherlock iedere frequentie kan je afvangen met de juiste hardware(Bv. SDR radio of whatever). Het gaat niet om de frequentie maar de protocol hoe de pasje en de apparaat met elkaar (veilig) communiceert. Tevens als ik contactloos betaal moet ik toch minimaal toch ongeveer minimaal 2-3cm mijn pasje van die pin apparaat houden wilt het werken. Dus ik vraag me dan af of je zelf niet toevallig met je pasje zat rond te zwaaien.

02. Bij ING staat in de leveringsvoorwaarden, dat de eerste 6 maanden gratis is. Daarna betaal je voor het contactloos betalen (= NFC) € 0,50 per maand !!.
0,5 per maand euro voor wat extra betaalgemak? Als dit zo is en je bent er niet mee eens ben je natuurlijk vrij om een andere bank te kiezen..... ;) Tevens zie ik hier niks van terug.. bron?

03. Met andere woorden ik ga betalen om te betalen. Dit is correct...???
Jaja.. je hebt meer banken..

04. Per maand € 0,50, per jaar € 6,00. 4 miljoen klanten is dus € 24 miljoen per jaar aan extra inkomsten voor de ING bank. En jouw andere personen in je gezin betalen dus ook € 6,= per persoon EXTRA. Realiseert men zich dat...???
Zie hierboven, je doet alsof je onrecht word aangedaan en dat je geen andere keuzen hierin hebt.

05. Reclame van de ING op de tv vermeldt niet dat het geld kost !!!!
Sure, als ik een reclame spotje maak dat jij in een nieuwe tesla kan rijden moet ik je die dan maar gratis geven?
Ik neem aan als je een bank product afneemt dat je eerst goed kijkt wat de voorwaarden zijn.

06. Waarom is de "Chip betaling" gestopt..?? Omdat deze niet genoeg winstgevend meer was voor de banken.
Ik heb werkelijk vroeger nog nooit iemand die CHIP gebeuren voor iets anders zien gebruiken dan voor een snoepautomaat of een parkeerpaal. Nee ik mis het niet..

07. Kijk ook even naar de prijzen voor het in bezit hebben van een betaalpas etc. Op jaarbasis zijn de tarieven van de banken gestegen met veel %. ABN Amro met ± 555%, Rabo met ± 325 % en ING met ± 245 %.
Persoonlijk (ik zit bij ABN) zie ik niks van een prijsstijging van 555% heb je hiervan een bron? en mocht de prijzen omhoog gaan (inflatie e.d.?) wat houd je tegen een andere bank te kiezen?

08. Waarom klaagt men hier niet over of is men zich dit niet bewust..??
Wat verwacht je nou, dat een bank een gratis service is? wat denk je wat zo grote bank runnen kost? onderhoud van hun systemen/mainframes, ontwikkeling, kantoor ruimtes en personeel. Persoonlijk vind ik het niet erg om een paar euro per maand te betalen om makkelijk mijn geld te beheren. Als ik dit allemaal zonder bank moest doen (dus alleen in contant) ben ik iedere maand paar dagen bezig geld rond te brengen voor mijn rekeningen. En mocht ik overvallen worden als ik net mijn salaris heb opgehaald moet ik een maand op droog brood en water leven. ;)

09. Is de bankpas houder op de hoogte dat het contactloos betalen ongevraagd is aangezet op jouw bankrekening nummer en dat men dit OOK kan uitzetten en hoe ...??? Men zwijgt in alle talen hierover.
Toen ik mijn nieuwe ABN pas ophaalde zat er een brief bij met wel de betreffende informatie. Tevens staat er op de pasjes waarmee je kan draadloos betalen een logo dat die dat aangeeft. Ook zie ik genoeg reclame langs komen over dit onderwerp om mensen te informeren, wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?

10. Ik heb bij de AFM een klacht ingediend hieromtrent en is gegrond verklaard. Verder nieuws nog steeds niet ontvangen. Bijna 1 jaar geleden!!!
Ben ook benieuwd om hun reactie. Graag deze te delen hier op de forum.


THEYosh ofzoiets..

Beste reageerder, m.b.t.
punt 01 sterke software heb ik, "zwaaien" al helemaal niet. Data lek is beter.
ING stopt toch ook weer op het eind van dit jaar, na ± 8 maanden, reeds met de App Twyp (= The Way You Pay) vanwege te weinig rendement, jou bekend..??
punt 02 bron....???? staat zoals ik al schrijf in de leveringsvoorwaarden op de iNG site te LEZEN.
punt 03 jaja betekent ..??? erbij neerleggen en zo maar accepteren? Andere banken verrekenen in jouw bank bezit account dit.
punt 04 het gaat mij er om dat men het allemaal zo klakkeloos accepteert. En vele kleine kosten maken er op een gegeven moment toch wel grote onkosten van. Of leven we zo luxe dat het ons niets interesseert?
punt 06 heb het altijd juist gebruikt waardoor ik een betere controle had over mijn financiële uitgaven. Kort door de bocht jouw redenatie van alleen maar .......
punt 07 ja bewijzen genoeg. Je moet even gaan rekenen vanaf het moment dat de "provisiekosten etc." werden verboden.
Vanaf 2007 tot op heden zijn deze percentages hierop gebaseerd, maar ja elk jaar een beetje maakt toch wel veel geld op het einde van de rit.. Eerst begon ING met verhogingen (telefonisch gesprek zelfs vastgelegd), jaar daarop Rabobank, jaar daarop ABN-AMRO. Het zeggen van :"andere bank kiezen" is voor mij kort door de bocht, zo werkt dat niet.
punt 8 wat heb ik aan al die zakelijke opsommingen? Dat is hun verantwoordelijkheid niet die van de klant.
punt 9 jij praat over ABN-AMRO pas, ik over ING pas. Dus groot verschil. O ja, ABN-AMRO heeft netjes een briefje erbij gedaan omdat de AFM de banken sector hierover op de vingers heeft getikt. ( Interne communicatie is hier over) maar ING had het al uitgerold.
punt 10 zal zeker gebeuren t.z.t.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.