Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

ICSCards phishing

22-11-2016, 12:16 door sjonniev, 3 reacties
Alle plaatjes werden netjes van icscards.nl gehaald, het ziet er wel een beetje overtuigend uit...

Geachte kaarthouder,

Onlangs is er een poging gedaan om uw wachtwoord te wijzigen.
Deze poging is niet geslaagd door een onjuiste invoer van de vervaldatum van uw Card.

Uit veiligheidsvoorzieningen is lnternational Card Services (lCS) verplicht uw huidig account in “observatie” te plaatsen totdat onze servers vermelden dat uw klant gegevens weer bijgewerkt & gecontroleerd staan in ons systeem.

Om uw klant gegevens bij te werken dient u een verificatie formulier op te vragen op de beveiligde internetpagina die automatisch verschijnt na het inloggen.

Voordat u uw gegevens verifieer, wilt ICS haar cliënten erop attenderen dat alle gevraagde gegevens die u zo dadelijk dient in te vullen precies in overeenkomst moeten komen met uw huidige klant gegevens die nu staan vermeldt in het hoofdsysteem van ICS.

We willen u alvast bedanken voor het mee werken aan deze veiligheidsprocedure..


START VERIFICATIE (met een fastly-linkje dat al als phishing link bekend zou moeten zijn, niettemin doorgelaten door xs4all)

Met vriendelijke groeten
International Card Services B.V.
Postadres: Postbus 23225, 1100 DS Diemen
Reacties (3)
22-11-2016, 13:07 door wallum
Dit soort mailtjes stuur ik zo snel mogelijk na ontvangst door naar het juiste mailadres (in dit geval bij bij ICS), in de hoop dat zij direct actie ondernemen en het domein uit de lucht laten halen of op blacklists laten plaatsen. Hier een overzicht van mailadressen waar je dit soort phising heen kunt sturen:
https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/ik-wil-een-nepmail-melden/
22-11-2016, 13:57 door Anoniem
Door sjonniev: Alle plaatjes werden netjes van icscards.nl gehaald, het ziet er wel een beetje overtuigend uit...

Een email waarin al je gegevens worden gevraagd van de creditcard maatschappij terwijl ze"de creditcard maatschappij" die al hebben?
ik zoek nog steeds het puntje overtuigend


waarom zou je de klantgegevens moeten bijwerken bij een mislukte inlog poging haha
22-11-2016, 14:44 door Anoniem

Een email waarin al je gegevens worden gevraagd van de creditcard maatschappij terwijl ze"de creditcard maatschappij" die al hebben?

Omdat van de 100000 ontvangers er altijd wel 1 of 2 intrappen.
Geldt ook voor de prins die uchmiljoen in Bladiebla land op een rekening heeft staan en iemand zoekt om deze "lump sum of money" te trasferen waarbij jij ook wat krijgt...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.