@ 22:07
Spreekt hier een boze ondergewaardeerde onderwijskabeltrekkerslaaf?
Dat zou ook verboden moeten worden,
slavernij dan; "schooooools out foreverrrr!!!"
:)
Op je persoonlijke reactie reagerend:(als het mag hoor van mod want vanaf het begin dat je hier opruiende conservatieve meningen plaatst wordt commentaar door anoniemen weggemodereerd en op de persoon spelen is het alleenrecht van accounthouders.)
In de eerste plaats vind ik het vooral heel suggestief en weinig inhoudelijk, maar laten we er wat van proberen te maken.
Mijn punt had ik al gemaakt, reageer ik nu op jouw punten.
Het blijkt dat je geen flauw benul van hedendaags onderwijs hebt, 1928 anoniempje.
Hoewel niet van bouwjaar 1928 is het verkleinwoord niet meer van toepassing te noemen.
Verder is aan algemene pedagogische beginselen en inzichten op het gebied van onderwijs sinds de jaren 80 ook weer niet zo veel veranderd om de door jouw gesuggereerde kloof hard te maken.
De vorm van de leermiddelen is harder veranderd, in fysieke draagvorm dan, dan de rest eromheen, dat geldt ook voor een groot deel voor het lesgevend korps dat nog vlak voor een grote pensioensgolf zit en dus de historie van de laatste 40 lesjaren met zich meedraagt elke dag.
Verder ben ik bekend met de diverse 'les' model experimenten maar dat ging niet echt over ict (behalve de ipad school dan maar ook daar gelden algemeen pedagogische inzichten).
Geen verstand van de geldstromen en prioriteiten (lesgeven)
Ja ik heb wel verstand van lesgeven, ja ik heb wel verstand van prioriteiten geven en wat ik op je suggestie van geldstromen moet antwoorden is even blanco maar het doet er niet toe voor de essentie van het eerder gemaakte punt.
Nou ja, waar je prioriteit legt gaat geld naar toe.
Geld dat je niet hebt kan je niet uitgeven.
En vooral als je iets maar half kan aanschaffen is het een goede vraag in hoeverre het dan wel een goed idee is.
Geen verstand van de importantie van Internet met het hedendaagse onderwijs.
Jawel, maar het is maar net hoe je het bekijkt.
Jij doet dat als 'kabeltrekker' vast op een technische manier, rugpijn van het vele kabeltjes trekken.
Ik bekijk het inmiddels van iets meer afstand en inhoudelijker waar het kan.
Wat me opvalt bij wat ik zoal zie.
De manier en wijze van gebruik van moderne middelen is nogal eens in creatieve zin treurig te noemen en een resultante van vooral mee willen met de tijd en techniek al zijn er zeker schaalvoordelen te halen op het vlak van communicatie.
De digitalisering van het onderwijs is een totale zij het stille en onderbelichte vorm gebleken voor de privacy van leerlingen. Hebben ze niet meer omdat ze al vanaf einde lagere school verplicht accounts worden ingejaagd van alle grote dataverzamelaars ter wereld, aangevuld met alle kleintjes erboven op.
Ik kan nog wel even doorgaan met globaal opsommen maar dat is het topic niet.
Geen verstand van de hoeveelheid crap die je over je uitgestort krijgt van ouders.
Dat doet er volstrekt niet toe in dit topic.
Maar inderdaad, als je je werk zichtbaar slecht doet is de kans zeer groot dat anderen daar wat van zeggen.
Scholen hebben geen geld voor Anti-DDos.
Als gezegd/gesuggereerd, dat is dan het gevolg van slecht beleid en een slechte prioriteitsstelling.
Wat zeg ik, het ronduit onverantwoordelijk om wel mee te gaan op moderniseringspad (ziet er fraai uit nietwaar) en geen geld meer te hebben voor het beveiligen, dus het op orde krijgen van je security.
Als jij zo iemand bent die daar aan meewerkt (mijn tijd zal het wel duren) omdat je toch wel betaald krijgt is die onverantwoordelijkheid mede aan jezelf te danken.
Je hoeft geen fout beleid uit te voeren als je dat niet wil, Foei!
Maar inderdaad, brood op de plank is nodig.
Alleen siert in dat geval je pseudo-betrokken houding allerminst bij een perspectief dat eigenlijk alleen rijkt tot dat van de eigen papieren verantwoordelijkheid en eigenbelang.
Het geld gaat naar onderwijs en naar zaken die de inspectie belangrijk vind want dát geeft je een zak geld volgend jaar.
Een onderwijsmethode omarmen waarvan je weet dat het niet in orde is of waarvan je weet dat je het als geheel niet rond kan krijgen is een gevolg van verkeerde prioriteitsstelling.
Ik snap het wel, al die ICT bling bling is leuk voor de smoel naar buiten.
Security ziet niemand en waarschijnlijk gaat het allemaal wel goed bij dat koorddansen en jongleren met halve prioriteiten.
Anti-DDOS is niet iets waar je geld aan spendeert,
Ja, dat was direct duidelijk en ook het punt van kritiek.
tenzij je in een grotere organisatie als de onze zit.
Dus het kan wel?
Voor kleinere gemeenschappen is het gewoon geen optie.
Onzin, dit zijn problemen die opgaan voor alles wat met geld en schaal te maken heeft.
Als je als kleine school (zijn ze er nog?) je broek niet kan ophouden moet je scherpere prioriteiten stellen.
Je moet niet doen of de maatschappij (in school dan) instort als je bepaalde ict functionaliteit niet meeneemt in het onderwijs.
Als je het wel doet doe het dan goed want het gaat uiteindelijk ook om het beheer van gevoelige persoonlijke gegevens.
Nou, ja persoonlijk en gevoelig is voor jullie het woord niet meer want die deelden jullie al met jan en alleman omdat er vanaf het begin al niet goed mee omgegaan werd en op werd gelet (uitgevers van leermiddelen any? Verplichte online accounts any,. ..?)
Ik neem aan dat diezelfde jongens jouw auto mogen krassen en je banden lek steken, want dat is toch alleen maar kattekwaad, niet ?
O, yes, ik ken mijn lokale pappenheimers.
Of nou, eigenlijk niet want het zijn er teveel.
Maar het doet er niet toe want ik val onder onbegeleide buitenschoolse activiteit in jouw verkeerde niet ter zake doende voorbeeld.
Valt niet onder schooldiscussie.
Maar reken maar dat ik dees en geen aanspreek op wangedrag (wat zo nu en dan niet mis is) met wat begeleidende educatieve opvoedende context.
En reken maar dat er toch voor meer dan de helft geluisterd wordt.
Ze moeten hun grenzen mogen opzoeken, niet?
Je hebt er duidelijk zelf echt geen ene moer van begrepen.
Wat ik je niet helemaal kwalijk kan nemen gezien je geen pedagogische opleiding hebt genoten maar vermoedelijk diverse certificaten op kabeltrekgebied.
Ik zeg niet dat het moet (grenzen aftatsten en opzoeken), ik zeg dat het een onvervreemdbaar onderdeel is van het opgroeien.
Dat is een vast gegeven en een school die de focus volledig heeft op modieus doen met blingbling middelen maar volstrekt niet in de gaten heeft wat er nou eigenlijk allemaal met die techniek voor rottigs gebeurt (buiten digitaal pesten) is in dit geval een behoorlijk knipje minder voor de neus waard.
Ik zeg behoorlijk.
Want degene die echt geen knip voor de neus waard is is degene die als techneut werkt op een school en security.nl leest maar verzuimt de kennis die die opdoet mee te nemen om zijn werkgever te behoeden voor het kwaad dat over de kabel komt.
Maar goed, als je slechts de kabels trekt, ben je niet verantwoordelijk voor wat er aan data door gaat en zal er ook niet naar je worden geluisterd omdat je de kabeljongen bent.
Dat is best oneerlijk en ik snap best dat je daar zeer gefrustreerd over bent.
Maar of kerstvieren dat goed gaat maken?
Maar goed, het is bijna kerstmis, dus in plaats van een "sodemieter op" krijg je een "fijne feestdagen" van me.
Hardop zeggen dat je het niet zegt is het toch zeggen.
Kunst afgekeken van je jochems?
Dat soort grappen is van pubers wel te begrijpen (grenzen aftasten), bij volwassen hebben we voor dubbel gedrag andere woorden beschikbaar.
Nou ja, ik hoop het maar voor je dat je zelf een plaatsje opschuift richting die familie van je en heel spontaan leuke kerst met een spontaan leuke familie die elkaar spontaan allemaal ontzetten graag mogen.
Het is je van harte gegund zo'n welbekend gezelligheidsfeestje.
O, ja, sodemieter woordgebruik hoort niet zo bij kerst.
Houd Sodom en Gomorra maar even weg van die christelijk kersttafel.
Dat wordt niet gewaardeerd want het verpest de sfeer.
Dat moet jij weten want volgens mij zit jij ergens bovenin die bijbelpunt van de gordel.
En niet aan tafel over security praten natuurlijk als daar je ding niet ligt, dat loopt fout, geef ik je op een briefje vooraf.
Hopelijk ligt er nog een kabeltje scheef waar je het over kan hebben.
Of over kaarsen maken of zo praten, is ook leuk; witte kaarsen, rode kaarsen, kleine kaarsen, grote kaarsen, lange kaarsen, korte ..
nou misschien dingen die betrekking hebben op kort maar even niet aansnijden, dat ligt te gevoelig geloof ik.
Houdt de lontjes maar nat, wel zo security minded.
Zeker met kerst en ook alweer beter voor de sfeer aan tafel.
Nou doeg he
:P
(laat ons maar weten als je een certificaatje, diplomaatje, pedagogiek en meer haalt en daadwerkelijk geslaagd bent.
Mooi vergezicht om naar uit te kijken en misschien kunnen we dan nog eens werkelijk educatief levelen.)