image

ING voegt spraakassistent Siri toe aan mobiel bankieren app

dinsdag 17 januari 2017, 09:46 door Redactie, 7 reacties

ING heeft spraakassistent Siri aan de mobiel bankieren app toegevoegd zodat klanten via hun stem betaalopdrachten kunnen geven of geld kunnen ontvangen via een betaalverzoek. De nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor klanten die in het bezit zijn van een Apple iPhone of iPad met Siri.

Dat heeft de bank vandaag bekendgemaakt. Om een betaling met Siri te doen ontgrendelt de klant zijn telefoon en vraagt daarna “Hé Siri, ik wil geld overmaken”. Vervolgens geeft de klant het bedrag op en bevestigt hij de betaling met TouchID (vingerafdruk) of met de mobiele pincode in de mobiel bankieren app. Om geld te ontvangen vraagt de klant Siri om een betaling te ontvangen. Daarna geeft hij het bedrag op en toont Siri het opgegeven betaalverzoek.

Na de bevestiging wordt het betaalverzoek verder afgehandeld in de mobiel bankieren app en kan de klant het verzoek delen via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail. Siri werkt alleen als de Siri-instellingen in de mobiel bankieren app en op de iPhone of iPad aangezet zijn.

Reacties (7)
17-01-2017, 09:49 door Secu_jay
Prima plan om telebankieren te knopen aan public cloud gebaseerde diensten. Waarom de TAN codes ook niet via Siri? *zucht*
17-01-2017, 10:05 door Anoniem
Moet ik toch stiekem hier aan denken :)
https://www.youtube.com/watch?v=NMS2VnDveP8
17-01-2017, 10:31 door Anoniem
Door Secu_jay: Prima plan om telebankieren te knopen aan public cloud gebaseerde diensten. Waarom de TAN codes ook niet via Siri? *zucht*
Als je denkt dat TAN codes via een clouddienst een risico zou zijn dan heb je duidelijk niks begrepen van TAN codes...
TAN codes zijn one-time passwords. Die mogen na gebruik gewoon bekend worden.
17-01-2017, 11:12 door Anoniem
De ING zou zich eerst eens bezig moeten houden met het verbeteren van hun waardeloze beveiliging. Inloggen met username/password en TAN codes op papier... Lekker veilig... NOT!
17-01-2017, 11:16 door Secu_jay
Door Anoniem:
Door Secu_jay: Prima plan om telebankieren te knopen aan public cloud gebaseerde diensten. Waarom de TAN codes ook niet via Siri? *zucht*
Als je denkt dat TAN codes via een clouddienst een risico zou zijn dan heb je duidelijk niks begrepen van TAN codes...
TAN codes zijn one-time passwords. Die mogen na gebruik gewoon bekend worden.
Als je een OTP via een clouddienst uitlevert, zijn deze OTP toch kwetsbaar? Het gaat om het compromitteren van een proces/informatiepad. Volgens jouw logica zou Zeus ook niet moeten werken.
17-01-2017, 11:19 door Anoniem
Verstaat Siri wel altijd Nederlands? Of is dat ook een instelling?
17-01-2017, 18:03 door karma4 - Bijgewerkt: 17-01-2017, 19:56
Amazon Alexa echo ervaringen komen er aan, Bent us zeker van deze betaling ..... (!@#) dank u voor vrijgevigheid.
Hoe er gewerkt wordt http://www.leanessays.com/2017/01/the-end-of-enterprise-it.html?m=1 vanuit een buitenstaander.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.