ING heeft spraakassistent Siri aan de mobiel bankieren app toegevoegd zodat klanten via hun stem betaalopdrachten kunnen geven of geld kunnen ontvangen via een betaalverzoek. De nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor klanten die in het bezit zijn van een Apple iPhone of iPad met Siri.
Dat heeft de bank vandaag bekendgemaakt. Om een betaling met Siri te doen ontgrendelt de klant zijn telefoon en vraagt daarna “Hé Siri, ik wil geld overmaken”. Vervolgens geeft de klant het bedrag op en bevestigt hij de betaling met TouchID (vingerafdruk) of met de mobiele pincode in de mobiel bankieren app. Om geld te ontvangen vraagt de klant Siri om een betaling te ontvangen. Daarna geeft hij het bedrag op en toont Siri het opgegeven betaalverzoek.
Na de bevestiging wordt het betaalverzoek verder afgehandeld in de mobiel bankieren app en kan de klant het verzoek delen via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail. Siri werkt alleen als de Siri-instellingen in de mobiel bankieren app en op de iPhone of iPad aangezet zijn.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.