Amerikanen maken zich meer zorgen over hun privacy wat gevolgen voor hun gedrag kan hebben, zo stelt marktvorser IDC aan de hand van eigen onderzoek. 84 procent van de 2500 Amerikanen die werden ondervraagd zegt bezorgd te zijn over de veiligheid van hun persoonlijke identificeerbare informatie.
70 procent maakt zich daarbij meer zorgen dan een paar jaar geleden en in de leeftijdsgroep 18 tot 35 jaar zijn de zorgen groter dan bij mensen van 36 tot 50 jaar. Volgens IDC kan deze ontwikkeling vergaande gevolgen voor bedrijven hebben die persoonsgegevens verzamelen. "Bewustzijn en groeiende prikkelbaarheid over blootstelling van gegevens lijken ervoor te zorgen dat consumenten serieus hun gedrag gaan aanpassen", aldus de marktvorser.
Nu technologie steeds meer onderdeel van het dagelijkse leven wordt en bedrijven en overheden meer gegevens uitwisselen om diensten en producten aan te bieden, kunnen mensen zich overweldigd voelen en meer anonimiteit verlangen. Als mensen vervolgens vinden dat hun privégegevens risico lopen kunnen ze actie ondernemen, stelt IDC. Zo kunnen ze hun koopgedrag of loyaliteit aanpassen om organisaties voor datalekken te straffen. Volgens IDC is het dan ook belangrijk dat bedrijven hiermee rekening houden bij het verwerken en verzamelen van persoonsgegevens.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.