image

Nest voorziet accounts van tweefactorauthenticatie

dinsdag 7 maart 2017, 15:18 door Redactie, 7 reacties

Fabrikant van slimme thermostaten en rookmelders Nest heeft vandaag tweefactorauthenticatie uitgerold om accounts te beschermen. Gebruikers kunnen de optie via het instellingenmenu inschakelen en moeten vervolgens bij het inloggen een via sms ontvangen verificatiecode invoeren.

"Het is een eenvoudige maar effectieve methode: ook al weet iemand je wachtwoord te achterhalen, zonder je mobiel komt hij je account niet in", aldus Nest. "Zo maak je in slechts twee minuten het leven van hackers over de hele wereld een stuk ingewikkelder." Gebruikers hadden al enige tijd geleden om de beveiligingsmaatregel gevraagd. Nest is een dochterbedrijf van Alphabet.

Reacties (7)
07-03-2017, 19:34 door Anoniem
Geef nou eens toe dat je dat al vanaf het begin had moeten inbouwen... dit is zulk politiek-correct geneuzel dat het politiek-incorrect is geworden.
07-03-2017, 20:36 door Anoniem
Mmmm... meteen even activeren dacht ik. Staat er: "Je provider kan kosten in rekeningbrengen voor het verzenden van berichten en gegevens". Lekker onduidelijk wat ze daar nou weer mee bedoelen.
07-03-2017, 20:40 door Anoniem
Weet je wat pas echt een slimme thermostaat is...?

... Eentje die de temperatuur kan regelen zonder internetverbinding en geen accounts heeft die aangevallen kan worden.

En het goede nieuws is dat ze echt bestaan!
07-03-2017, 23:08 door Anoniem
Wat weer een zure opmerking.
Wees blij dat ze het nu zo doen!
Voortschrijdend inzicht.
08-03-2017, 11:48 door Anoniem
Door Anoniem: Weet je wat pas echt een slimme thermostaat is...?

... Eentje die de temperatuur kan regelen zonder internetverbinding en geen accounts heeft die aangevallen kan worden.

En het goede nieuws is dat ze echt bestaan!

Mee eens! Gebruik 'm al tientallen jaren, de Honeywell Chronotherm. Regelt ook heel goed. Een "slimme" thermostaat (of welk ander "slim" apparaat dan ook) komt er bij nooit in.
08-03-2017, 11:50 door Anoniem
Door Anoniem: Mmmm... meteen even activeren dacht ik. Staat er: "Je provider kan kosten in rekeningbrengen voor het verzenden van berichten en gegevens". Lekker onduidelijk wat ze daar nou weer mee bedoelen.

Wellicht voor prepaid simkaarten i.c.m. 3G...
08-03-2017, 12:13 door Anoniem
Door Anoniem: Mmmm... meteen even activeren dacht ik. Staat er: "Je provider kan kosten in rekeningbrengen voor het verzenden van berichten en gegevens". Lekker onduidelijk wat ze daar nou weer mee bedoelen.

Er wordt een SMS nar je telefoon gestuurd. Je provider kan dat in rekening brengen. Het is netjes dat ze je daarvoor waarschuwen.

Peter
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.