Door Kreoz: Opvallende uitleg betreffende dit probleem. Ik werk zelf in de communicatiesector en ben veel bezig met e-mailmarketing en de diverse pakketten die hierin worden aangeboden. Praktisch alle pakketten die ik ken/gebruik (denk hierbij aan eenvoudigere mailsystemen als MailChimp en CampaignMonitor, of wat uitgebreidere pakketten als Mailplus, Copernica, Tripolis, etc.) werken op eenzelfde manier.
Opvallende uitleg inderdaad, van jouw zijde dan.
De realiteit is anders, al minimaal sinds 2011"Deze pagina bestaat niet meer ..."Maar de informatie nog wel, in mijn achterhoofd en een ander archief.
Ik ga hier uitgebreid quoten uit (verdwenen) reclame materiaal om een concrete indruk te geven wat zich al jaren achter de schermen afspeelt en geen onderwerp is van online privacy discussies.
Om de 'tegenstander niet al teveel te plezieren heb ik de namen ge-**'t.
EMAIL-MARKETING : PRIVACY TEN GRONDE RICHTEN DOE JE ZO
'Interview'
http://www."E-e".nl/news/33/95/Innovatieve-Social-Media-integratie-in-E-mailmarketingplatform-"Cg"/
Innovatieve Social Media-integratie in E-mailmarketingplatform "Cg"
14/11/2011
Social Media campagnes voeren, community building, klantprofielen verrijken en één-op-één-marketing wordt nog makkelijker dankzij de Social Media-integratie in het e-mailmarketingplatform "Cg" van het online-marketingbureau "E-e" uit Zeist. Met de "Cg" 1.4-release biedt "E-e" volledig nieuwe mogelijkheden om elke klant online te bereiken met een relevant bericht op het online-kanaal van zijn of haar keuze: van e-mail tot Facebook, Hyves of Twitter.
Facebook, Hyves en Twitter-campagnes
"Cg" is de nieuwe generatie e-mailmarketing software as a service: een krachtige mix van CRM, campagnemanagement en e-mailmarketing in één enkele applicatie, inclusief SMS en nu ook Social Media. "Het idee dat e-mailmarketing en Social Media concurrenten zijn is natuurlijk onzin", stelt Rob Weerts, CIO van "E-e". "Deze online kanalen zijn simpelweg aanvullend voor elke online-marketeer. Door Facebook, Hyves en Twitter te integreren in ons platform "Cg" is zowel de marketeer als de consument geholpen."
Nieuwe mogelijkheden voor marketeers
Met "Cg" is het nu mogelijk voor eindgebruikers, zoals KLM, bol.com, Shell, Shoeby en Boekvandaag, om dankzij de Social Media-integratie, naast e-mailcampagnes, ook:
- Campagnes te voeren via de Social Media-netwerken Facebook, Hyves en Twitter;
- De één-op-éen-dialoog aan te gaan met klanten via Social Netwerk- kanalen Facebook, Hyves en Twitter;
- Elk klantprofiel in de database automatisch te verrijken met de informatie van individuele Social Media-profielen, inclusief foto;
- Alle relaties in de database te transformeren naar een community door deze fan of follower te laten worden;
- Social Media-berichten als shares en retweets direct te meten en te volgen;
- Nieuwe marktsegmenten en de belangrijkste beïnvloeders te identificeren;
- De klant te bedienen met de informatie die hij/zij wenst te ontvangen;
- Elke klant te laten aangeven via welke Social Media-kanaal hij of zij het liefst op de hoogte worden gehouden;
- De klant direct te laten reageren en daarop als organisatie te acteren.
"Dit is wat ons betreft de start van een succesvol huwelijk tussen e-mailmarketing en Social Media-kanalen vanuit één platform. We gaan de vruchtbare mogelijkheden tussen die online-kanalen technologisch steeds verder uitbreiden, integreren en procesmatig verfijnen", aldus Weerts.
Zie ook "E-e" TV en op http://www.createa"Cg".com
En er is meer,... verdwenen van het net maar niet als techniek natuurlijk
http://www.createa"Cg".nl/unieke-functies/Perfecte-controle
Ongeevenaarde vrijheid en constrole plus geweldige feedback
Home >> Unieke functies >> Perfecte controle
Ongeevenaarde vrijheid
"Cg" biedt u 100% controle en vrijheid. Cree?er, beheer, analyseer en publiceer campagnes waar en wanneer u maar wilt. Ontwerp in een oogwenk nieuwsbrieven, sjablonen en formulieren. Breid uw capaciteit uit en zend miljoenen e-mails per uur. Met "Cg" heeft u direct al een voorsprong op al uw concurrenten.
Real time feedback
Meet en weet het succes van individuele mailings direct. Analyseer de demografische kenmerken en de impact met behulp van visuele overlays. Ontdek nieuwe segmenten. Met "Cg" vergroot u uw inzicht. Want "Cg" registreert alle data real-time. "Cg" biedt dan ook supersnel, uitstekende rapportages en complete online analytics. U heeft inzicht in de prestaties van elke stap van uw e-mailcampagne.
Ontdek digitale sporen
"Cg" volgt continu de digitale voetsporen van elk van uw klanten, en voegt deze waardevolle gegevens automatisch toe aan elk klantprofiel. Dankzij "Cg" krijgt u zo een ongekend inzicht in de wensen en het gedrag van uw klanten. Ongeacht of u duizend of tien miljoen klanten heeft. "Cg" houdt het voor u bij. En biedt een perfect platform voor echt relevante e-mailmarketing en doordacht Customer Relationship Management.
Slim plannen
Met "Cg" ontwerpt en plant u campagnes sneller, nauwkeuriger en eenvoudiger dan ooit. Stel vooraf campagnes in, of laat "Cg" in actie komen en berichten verzenden bij verjaardagen en andere speciale gebeurtenissen. "Cg" geeft volledige controle over de boodschap, de ontvangers e?n de timing. Van terugkerende, doorlopende tot e?e?nmalige marketingcampagnes: plannen was nog nooit zo makkelijk.
Ook verdwenen?
http://www.createa"Cg".nl/Hoe-kunnen-we-u-helpen/Meer-klantinzicht-en-klantkennis
"Cg" verhoogt uw klantinzicht dramatisch ... automatisch
Wees relevant, wordt gewaardeerd
U heeft een database met klanten. Maar wie zijn deze mensen? Wat zijn hun wensen? Wat is hun levensstijl? Waarin zijn ze gei?nteresseerd, en vooral, wanneer? Waarom reageren ze op uw campagnes? En waarom niet? Het begrijpen van uw klant is de sleutel voor uw succes als verkoper. En als u relevant bent, wordt u gewaardeerd.
Meer klantinzicht
Wilt u weten wat de klant denkt? "Cg" profileert uw klanten automatisch op een dusdanige wijze, dat u en "Cg" de wensen, het gedrag en de levensstijl beter leren kennen dan de klant zelf.Ontdek eindelijk de wensen van uw klanten, gebruik de uitstekende analyses en rapportages van "Cg" over waar uw kansen liggen, en begrijp waarom de gesegmenteerde groepen reageren.
Persoonlijke dialogen
Dankzij "Cg" bent u in staat om op het gedrag van uw klanten in te spelen. Op basis van een zelfgroeiende dynamische klantprofiel in uw CRM-database, bent u perfect in staat om gericht producten of diensten aan te bieden. Op het juiste moment. En het mooie is: "Cg" personaliseert en plant deze communicatie.
Nog niet overtuigd? Er is en was meer
Ontdek de (minstens) negen voordelen van de social media functies van "Cg"
Home >> Hoe kunnen we u helpen? >> Kansen Social Media benutten
Uw gemiddelde klant surft, belt, chat, sms’t, Twittert, e-mailt en Facebookt bijna twee uur per dag. Om die klant direct te bereiken via Social Media, SMS en e-mail hebben we al deze functionaliteiten in een platform gecombineerd: uniek in de wereld, en een schitterend middel om online dialogue marketing naar het hoogste conversieniveau te brengen.
Met de Social Media-integratie in "Cg" bent u in staat om onder meer:
• Campagnes te voeren via de Social Media- netwerken Facebook, Hyves en Twitter;
• De e?e?n-op-e?en-dialoog aan te gaan met klanten via Social Netwerk-kanalen Facebook, Hyves en Twitter;
• Elk klantprofiel in de database automatisch te verrijken met de informatie van individuele Social Media-profielen, inclusief foto;
• Alle relaties in de database te transformeren naar een community door deze fan of follower te laten worden;
• Social Media-berichten als shares en retweets direct te meten en te volgen;
• Nieuwe marktsegmenten en de belangrijkste bei?nvloeders te identificeren;
• De klant te bedienen met de informatie die hij/zij wenst te ontvangen;
• Elke klant te laten aangeven via welke Social Media-kanaal hij of zij het liefst op de hoogte wil worden gehouden;
• De klant direct te laten reageren en daarop te acteren.
Het is dus best begrijpelijk dat er vanuit de marketinghoek hier nu gauw gesust en geflatteerd wordt.
Gepoogd wordt zaken te ontkennen.
Op basis van het hierboven geciteerde marketingmateriaal komt dat niet geloofwaardig over.
Want & EchterDe
keiharde tracking realiteit van de CRM klant tracking industrie is een hele andere.
Automatisch gegevens verzamelen op basis van een paar door de klant opgegeven gegevens.
En de rest ongevraagd aanvullen, tot en met je foto's aan toe.!!!
Het begint met opgeven voor een nieuwsbrief.
1) Email adres
1) Naam
3) Plaats
En het eindigt met een complete database over jouw persoon.
Ik kwam er ooit toevallig, lang geleden alweer achter.
Een bekend modieuzig foto'museum' maakte gebruik van dit soort gepersonificieerde tracking mails met bijbehorende software.
Reden dat ik het had bewaard.
Exit specifieke nieuwsbrief.
H*ft*rs!
Geciteerd materiaal van
"Cg" ("Clang")
"E-e" ("E-Village")