De meeste Windows 10-gebruikers die de aankomende Creators Update installeren zullen alle privacyinstellingen op één pagina te zien krijgen, zo heeft Microsoft in reactie op een bericht van de Consumentenbond aan Security.NL laten weten. Gisteren kwam de Consumentenbond met een bericht dat de Creators Update "stiekem" gerichte reclame inschakelt.
De consumentenorganisatie baseerde zich daarbij op een testversie van Windows 10. Volgens de Consumentenbond zit in het nieuwe privacymenu van de update een verborgen schuifbalk, die pas tevoorschijn komt als de muis rechts over het scherm zweeft. Deze verborgen optie zou reclametracking inschakelen en standaard staan ingeschakeld. In een reactie tegenover de consumentenorganisatie stelde Microsoft al dat de conclusies 'voorbarig' zijn.
"We ontvangen continu feedback en werken steeds aan verbetering van die ervaring. Voor de meeste gebruikers zullen alle privacyinstellingen op één pagina te zien zijn, zonder dat ze hoeven te scrollen. In de gevallen dat de tekst niet op één pagina past voegen we visuele aanwijzingen toe zodat mensen niet vergeten te scrollen", zo laat Microsoft nu aan Security.NL weten. De softwaregigant zegt met de Consumentenbond in contact te willen treden om de aankomende privacyveranderingen te bespreken.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.