Er is een nieuwe testversie van Opera verschenen die gebruikers meer controle over de standaard ingebouwde adblocker geeft en opties biedt om meer advertenties te blokkeren. Een jaar geleden lanceerde Opera als eerste grote browser een ingebouwde adblocker.
De adblocker staat standaard echter uitgeschakeld. Ondanks allerlei aandacht voor deze feature hebben de meeste Opera-gebruikers de adblocker niet ingeschakeld, zo liet de browserontwikkelaar onlangs weten. In een nieuwe testversie heeft Opera verschillende aanpassingen aan de adblocker doorgevoerd. Zo worden websites nu automatisch herladen als gebruikers adblocking voor de website in- of uitschakelen.
Daarnaast zijn er veranderingen aan het blocklistbeheer doorgevoerd. Opera maakt gebruik van blocklists om advertenties te blokkeren. Via de nieuwe optie hebben gebruikers meer controle over welke blocklists er worden geladen. Daarnaast biedt Opera nu ondersteuning voor meer geavanceerde CSS-selectors, waardoor gebruikers meer advertenties kunnen blokkeren.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.