De maker van een slimme garagedeuropener die via de smartphone is te bedienen heeft het apparaat van een klant geblokkeerd omdat die een negatieve review op Amazon had achtergelaten en tekeer ging op het forum van de fabrikant. Het gaat om de Garadget, een apparaat om op afstand garagedeuren via de smartphone, stem, huisautomatisering en andere apparaten te bedienen.
Een klant klaagde op Amazon dat de iPhone-app van Garadget continue crasht. Ook op het forum van Garadget liet hij zijn ongenoegen weten. Vervolgens stelt één van de ontwikkelaars dat hij het apparaat van de klant vanwege zijn gedrag heeft geblokkeerd. "De enige optie is om Garadget terug naar Amazon te sturen zodat je je geld terugkrijgt. Je unit kan geen verbinding meer met de server maken", aldus de ontwikkelaar.
Een andere gebruiker die zich in de discussie mengt stelt dat het niet legaal is om de apparatuur van een klant te beschadigen, maar volgens de ontwikkelaar is dat hier niet het geval en is het apparaat niet beschadigd. "De klant mag alleen geen gebruik meer van de bedrijfsservers maken", zo antwoordt de ontwikkelaar.
De actie van Garadget zorgde voor de nodige media-aandacht en felle kritiek. Het bedrijf laat in een nieuw bericht weten dat de klant niet vanwege zijn review is geblokkeerd, maar dat het bedrijf alleen zo snel als mogelijk "afstand van dit giftige individu" wilde nemen. Inmiddels is zijn toegang hersteld.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.