image

Trump ontslaat FBI-directeur James Comey

woensdag 10 mei 2017, 10:53 door Redactie, 18 reacties

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gisterenavond geheel onverwachts FBI-directeur James Comey ontslagen. In een verklaring stelt het Witte Huis dat Trump de aanbevelingen van de minister van Justitie Jeff Sessions heeft opgevolgd.

"De FBI is één van de meest geliefde en gerespecteerde instellingen in ons land en vandaag is een nieuw begin voor ons kroonjuweel van justitie", aldus Trump. Het ontslag zorgde voor felle kritiek van de Democraten. Volgens de Democratische senator Bernie Sanders is het de vraag wat de Amerikaanse regering verbergt. Comey was betrokken bij het onderzoek naar mogelijke banden tussen de campagne van Trump en de Russische autoriteiten.

Ook de Amerikaanse burgerrechtenbeweging EFF noemt het ontslag van Comey verontrustend. "We waren het op veel onderwerpen niet eens met de directeur, waaronder zijn continue drang naar backdoors in onze elektronische communicatie en apparaten, en een algemene verzwakking van encryptie", aldus de EFF. "Maar we zijn zeer verontrust over het ontslag van Comey en wat het zegt over de onafhankelijkheid van het bureau en de mogelijkheid om eerlijke onderzoeken uit te voeren, waaronder naar dreigingen voor onze digitale veiligheid en de integriteit van onze verkiezingen."

Reacties (18)
10-05-2017, 11:06 door Anoniem
"We waren het op veel onderwerpen niet eens met de directeur, waaronder zijn continue drang naar backdoors in onze elektronische communicatie en apparaten, en een algemene verzwakking van encryptie", aldus de EFF. "Maar we zijn zeer verontrust over het ontslag van Comey..
Het is ook nooit goed wat Trump doet he?
10-05-2017, 11:16 door Power2All
Door Anoniem:
"We waren het op veel onderwerpen niet eens met de directeur, waaronder zijn continue drang naar backdoors in onze elektronische communicatie en apparaten, en een algemene verzwakking van encryptie", aldus de EFF. "Maar we zijn zeer verontrust over het ontslag van Comey..
Het is ook nooit goed wat Trump doet he?

Ik vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
10-05-2017, 11:24 door Anoniem
k vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
Als verschillende personen van de Justice Departement de president hebben aangeraden Comey te ontslaan, juist omdat de neutraliteit niet was gewaarborgd, dan begrijp ik dit ontslag wel. In zo'n geval had ik het zelfde gedaan.
10-05-2017, 11:30 door Anoniem
Door Power2All:
Door Anoniem:
"We waren het op veel onderwerpen niet eens met de directeur, waaronder zijn continue drang naar backdoors in onze elektronische communicatie en apparaten, en een algemene verzwakking van encryptie", aldus de EFF. "Maar we zijn zeer verontrust over het ontslag van Comey..
Het is ook nooit goed wat Trump doet he?

Ik vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
Klopt, dat zei ik ook. Hij kan nooit iets goeds doen.
10-05-2017, 11:42 door Anoniem
Door Anoniem:
k vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
Als verschillende personen van de Justice Departement de president hebben aangeraden Comey te ontslaan, juist omdat de neutraliteit niet was gewaarborgd, dan begrijp ik dit ontslag wel. In zo'n geval had ik het zelfde gedaan.

De top van de Amerikaanse overheid is per definnitie niet neutraal. Bij een wisseling wordt de oude top eruit gegooid en de nieuwe top wordt benoemd uit de vriendengroep van de nieuwe president.

Peter
10-05-2017, 13:44 door Anoniem
Mr. Trump explained the firing by citing Mr. Comey’s handling of the investigation into Hillary Clinton’s use of a private email server, even though the president was widely seen to have benefited politically from that inquiry and had once praised Mr. Comey for his “guts” in his pursuit of Mrs. Clinton during the campaign.
https://www.nytimes.com/2017/05/09/us/politics/james-comey-fired-fbi.html

Hoe wil je dit verklaren? Dit als reden aanhalen om de man die onderzoek naar jouw mogelijke banden met Rusland doet te ontslaan? Zo kom je echt over alsof je onschuldig bent.
Ik kan mij dus ook goed voorstellen dat de EFF verontrust is. Je kan iemand wel de juiste persoon op de juiste plaats vinden, ondanks dat je het niet met alles wat die persoon doet eens bent. De wereld is niet zwart/wit.
10-05-2017, 13:53 door Anoniem
Door Anoniem:
k vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
Als verschillende personen van de Justice Departement de president hebben aangeraden Comey te ontslaan, juist omdat de neutraliteit niet was gewaarborgd, dan begrijp ik dit ontslag wel. In zo'n geval had ik het zelfde gedaan.

Ehhh je bedoelt net als met Flynn? Die mocht lekker blijven zitten van Trump, todat die situatie gelekt werd.

Volgens mij moest Comey weg omdat er gewoon onderzoeken lopen naar de banden tussen team Trump en Rusland.
10-05-2017, 15:17 door Anoniem
Waarschijnlijk doelt Anoniem op Jeff Sessions die heeft aangeraden dat Comey weg moest. De Jeff Sessions die zich niet meer zou bemoeien met het onderzoek naar Trump/Rusland en het onderzoek naar Clinton.
De Jeff Sessions die nu minister van Justitie is. De Jeff Sessions die onder ede heeft gelogen tegen het congres.
10-05-2017, 15:49 door Anoniem
Waren de Democraten niet woedend op Comey, vanwege zijn hernieuwde onderzoek naar de emails van mevrouw Clinton, in de laatste fase van de presidentsverkiezingen.

Wie de serieuze media leest, zal dit ook niet zijn ontgaan.

Als Trump verstandig is, verwijdert hij alle onder Obama aangenomen personeel, want daar mag van worden gevreesd dat velen van hen ondermijnend zullen werken, en spioneren voor de Democraten.
10-05-2017, 17:56 door Anoniem
Raar land dat Amerika.....nieuwe president gelijk een ander cola merk en andere koelkasten in het Witte Huis.
Als je je security niveau laat bepalen door wat voor 'burger' dat je eet, nou dan lust ik nog wel een peul.

Ben benieuwd of tijdens de aanstaande spelen de Russische Federatie ook nog met de huisgemaakte "vloot spaghetti" aan kan komen, of is dat alleen is voor de "natives". Russische mosterd is best een fijn product ook op pierogi. Niks mis mee.
Yum, yum, yam, yam.
10-05-2017, 18:48 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 10-05-2017, 18:49
Door Anoniem: Waren de Democraten niet woedend op Comey, vanwege zijn hernieuwde onderzoek naar de emails van mevrouw Clinton, in de laatste fase van de presidentsverkiezingen.

Wie de serieuze media leest, zal dit ook niet zijn ontgaan.

Als Trump verstandig is, verwijdert hij alle onder Obama aangenomen personeel, want daar mag van worden gevreesd dat velen van hen ondermijnend zullen werken, en spioneren voor de Democraten.

Personeel verwijderen. Hm.. klinkt alsof je de ongewenste neveneffecten van het gebruik van bepaalde stoffen zoals asbest wil neutraliseren, Zoiets toch hé?
Trump verstandig? De tang en het varken. Het liefst zag een toenemend aantal Amerikanen mét gering verstand - nog afgezien van die met meer verstand - dat ze hem een aanbod in de orde van grootte 'an offer he cannot refuse' deden zodat hij weer verdween naar de bovenste etage van zijn 'Tower' om daar weer onledig te gaan geilen op tijdschriftartikelen speciaal voor hem geselecteerd vanwege de verheerlijkende Trump teneur die er vanaf 'dampt.'
11-05-2017, 00:18 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem: Waren de Democraten niet woedend op Comey, vanwege zijn hernieuwde onderzoek naar de emails van mevrouw Clinton, in de laatste fase van de presidentsverkiezingen.

Wie de serieuze media leest, zal dit ook niet zijn ontgaan.

Als Trump verstandig is, verwijdert hij alle onder Obama aangenomen personeel, want daar mag van worden gevreesd dat velen van hen ondermijnend zullen werken, en spioneren voor de Democraten.

Personeel verwijderen. Hm.. klinkt alsof je de ongewenste neveneffecten van het gebruik van bepaalde stoffen zoals asbest wil neutraliseren, Zoiets toch hé?
Trump verstandig? De tang en het varken. Het liefst zag een toenemend aantal Amerikanen mét gering verstand - nog afgezien van die met meer verstand - dat ze hem een aanbod in de orde van grootte 'an offer he cannot refuse' deden zodat hij weer verdween naar de bovenste etage van zijn 'Tower' om daar weer onledig te gaan geilen op tijdschriftartikelen speciaal voor hem geselecteerd vanwege de verheerlijkende Trump teneur die er vanaf 'dampt.'

De overeenkomst die reaguurder Aha met de term verwijderen legt is nog wel begrijpelijk, en heeft ook nog wel iets humoristisch. Het vervolg is erg warrig, maar lijkt te veronderstellen dat de Amerikaanse kiezer met gering of meer verstand Trump het liefste naar huist zou willen sturen. Veel wensdenken en een portie propaganda denk ik.
11-05-2017, 13:01 door Anoniem
Soms ruik je de onveiligheid op security.nl
Vindt u dat nu ook niet en het wordt steeds erger.
11-05-2017, 14:46 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Aha:
Door Anoniem: Waren de Democraten niet woedend op Comey, vanwege zijn hernieuwde onderzoek naar de emails van mevrouw Clinton, in de laatste fase van de presidentsverkiezingen.

Wie de serieuze media leest, zal dit ook niet zijn ontgaan.

Als Trump verstandig is, verwijdert hij alle onder Obama aangenomen personeel, want daar mag van worden gevreesd dat velen van hen ondermijnend zullen werken, en spioneren voor de Democraten.

Personeel verwijderen. Hm.. klinkt alsof je de ongewenste neveneffecten van het gebruik van bepaalde stoffen zoals asbest wil neutraliseren, Zoiets toch hé?
Trump verstandig? De tang en het varken. Het liefst zag een toenemend aantal Amerikanen mét gering verstand - nog afgezien van die met meer verstand - dat ze hem een aanbod in de orde van grootte 'an offer he cannot refuse' deden zodat hij weer verdween naar de bovenste etage van zijn 'Tower' om daar weer onledig te gaan geilen op tijdschriftartikelen speciaal voor hem geselecteerd vanwege de verheerlijkende Trump teneur die er vanaf 'dampt.'

De overeenkomst die reaguurder Aha met de term verwijderen legt is nog wel begrijpelijk, en heeft ook nog wel iets humoristisch. Het vervolg is erg warrig, maar lijkt te veronderstellen dat de Amerikaanse kiezer met gering of meer verstand Trump het liefste naar huist zou willen sturen. Veel wensdenken en een portie propaganda denk ik.

Ik stel voor dat we elkaar op Security.nl voortaan aanspreken met reaguurder. Dan valt het niet meer zo op dat gal, bral, brol, azijn en andere min of meer toxische stoffen figuratief het communicatiejargon veretst. (ww. etsen)
Inhoudelijk advies aan - ik bijt bij voorbaat het spits af - reaguurder annonymuis no 00:18 Lees de serieuze media. (WP, NYT)
11-05-2017, 15:50 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem:
Door Aha:
Door Anoniem: Waren de Democraten niet woedend op Comey, vanwege zijn hernieuwde onderzoek naar de emails van mevrouw Clinton, in de laatste fase van de presidentsverkiezingen.

Wie de serieuze media leest, zal dit ook niet zijn ontgaan.

Als Trump verstandig is, verwijdert hij alle onder Obama aangenomen personeel, want daar mag van worden gevreesd dat velen van hen ondermijnend zullen werken, en spioneren voor de Democraten.

Personeel verwijderen. Hm.. klinkt alsof je de ongewenste neveneffecten van het gebruik van bepaalde stoffen zoals asbest wil neutraliseren, Zoiets toch hé?
Trump verstandig? De tang en het varken. Het liefst zag een toenemend aantal Amerikanen mét gering verstand - nog afgezien van die met meer verstand - dat ze hem een aanbod in de orde van grootte 'an offer he cannot refuse' deden zodat hij weer verdween naar de bovenste etage van zijn 'Tower' om daar weer onledig te gaan geilen op tijdschriftartikelen speciaal voor hem geselecteerd vanwege de verheerlijkende Trump teneur die er vanaf 'dampt.'

De overeenkomst die reaguurder Aha met de term verwijderen legt is nog wel begrijpelijk, en heeft ook nog wel iets humoristisch. Het vervolg is erg warrig, maar lijkt te veronderstellen dat de Amerikaanse kiezer met gering of meer verstand Trump het liefste naar huist zou willen sturen. Veel wensdenken en een portie propaganda denk ik.

Ik stel voor dat we elkaar op Security.nl voortaan aanspreken met reaguurder. Dan valt het niet meer zo op dat gal, bral, brol, azijn en andere min of meer toxische stoffen figuratief het communicatiejargon veretst. (ww. etsen)
Inhoudelijk advies aan - ik bijt bij voorbaat het spits af - reaguurder annonymuis no 00:18 Lees de serieuze media. (WP, NYT)

Lijkt mij geen goed idee, want niet alle reacties vallen onder die definitie. De verwijzing naar de zogenaamde serieuze media als betrouwbare bron lijkt mij een achterhaalt station. Er bestaat niet zoiets als een onafhankelijke c.q. neutrale media.
12-05-2017, 11:41 door Anoniem
Door Anoniem:
k vind het verontrustender dat Trump een rare snuiter kan aanstellen, die totaal niet neutraal zal zijn.
Als verschillende personen van de Justice Departement de president hebben aangeraden Comey te ontslaan, juist omdat de neutraliteit niet was gewaarborgd, dan begrijp ik dit ontslag wel. In zo'n geval had ik het zelfde gedaan.

Maar dat blijkt weer een alternatief feit, m.a.w. een leugen.
12-05-2017, 17:51 door karma4
Door Anoniem:
Lijkt mij geen goed idee, want niet alle reacties vallen onder die definitie. De verwijzing naar de zogenaamde serieuze media als betrouwbare bron lijkt mij een achterhaalt station. Er bestaat niet zoiets als een onafhankelijke c.q. neutrale media.
En hoe wil jij de onzin van waarheid gaan onderscheiden?
De grootste onzin wordt als fud juist heel serieus gebracht. Doel beïnvloeding. Dat lukt ook nog gezien alle plotters die zelf zeggen dat je niet alles moet geloven.
12-05-2017, 22:40 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
Lijkt mij geen goed idee, want niet alle reacties vallen onder die definitie. De verwijzing naar de zogenaamde serieuze media als betrouwbare bron lijkt mij een achterhaalt station. Er bestaat niet zoiets als een onafhankelijke c.q. neutrale media.
En hoe wil jij de onzin van waarheid gaan onderscheiden?
De grootste onzin wordt als fud juist heel serieus gebracht. Doel beïnvloeding. Dat lukt ook nog gezien alle plotters die zelf zeggen dat je niet alles moet geloven.


Voor statistische en wetenschappelijk onderzoek zijn genoeg protocollen bekend, die als voorwaarde gelden voor representativiteit voor de uitkomsten daarvan.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.